Sfinţirea apelor se face pentru „sfinţirea omului şi a spaţiului în care locuieşte sau lucrează”, a spus Părintele Patriarh Daniel

Preoţii slujitori ai Catedralei Patriarhale au binevestit Botezul Domnului, în ziua de Ajun, Părintelui Patriarh Daniel. Ei au sfinţit cu Agheasmă Mare încăperile din Reşedinţa Patriarhală. Patriarhul le-a rostit un cuvânt în care le-a descoperit scopul sfinţirii apelor.

‘În aceste zile, întreaga creaţie se bucură pentru că Hristos Domnul prin Botezul Său în apele Iordanului a sfinţit creaţia întreagă. Apele sunt pregătite pentru a fi aduse la Biserică spre sfinţire sau pentru a merge preoţii slujitori la ape, la râuri, la recipientele frumoase cu apă pregătită pentru sfinţire. Această sfinţire a apelor se face cu un scop şi anume, sfinţirea omului şi a spaţiului în care el locuieşte sau lucrează. De aceea, există obiceiul ca să fie stropite cu Agheasma Mare nu numai casele, ci şi curţile, livezile, fântânile şi tot spaţiul în care omul lucrează’, a spus Patriarhul României.

În Ajunul Botezului Domnului, preoţii merg pe la casele credincioşilor cu Agheasmă Mare. Tradiţia aceasta, potrivit Preafericirii Sale, este una ‘veche şi binefăcătoare’.

Făcând referire la perioadă liturgică din prezent, Patriarhul a explicat: ‘Aşa cum ne spune Sfântul Simeon al Tesalonicului, Slujba de Bobotează, Sărbătoarea Botezului Domnului şi Sfinţirea cea Mare a Apei înseamnă reînnoirea Botezului Domnului. Am zice noi, actualizarea lui Hristos Cel botezat în Iordan, în Biserica Sa şi în viaţa credincioşilor. Aceasta înseamnă şi înnoirea botezului nostru’.

În fiecare an de Botezul Domnului, creştinii îşi amintesc de botezul personal în urma căruia au renăscut din apă şi din Duh la viaţa cea adevarată în Hristos şi au devenit membri ai Bisericii. Patriarhul României a evidenţiat că bucuria reînnoirii botezului personal este fundamentată pe ‘binecuvântarea de a trăi în prezenţa iubitoare a lui Dumnezeu’.

‘Uneori oamenii nu îşi mai aduc aminte de propriul botez, dar în fiecare an la Botezul Domnului ne aducem aminte şi de propriul botez când am primit numele de creştin, adică numele lui Hristos. Această bucurie de reînnoire a Botezului Domnului în Iordan şi de reînnoire a botezului nostru este o bucurie mare bazată pe o binecuvântare şi anume, binecuvântarea de a trăi în prezenţa iubitoare a lui Dumnezeu’, a spus Preafericirea Sa.

La finalul cuvântului, Părintele Patriarh Daniel a recomandat ca bucuria prezenţei lui Dumnezeu în viaţa noastră să o transpunem în fapte vrednice de numele de creştin.

‘Să ne ajute Bunul Dumnezeu să simţim binecuvântarea Iordanului, bucuria iubirii Mântuitorului nostru Iisus Hristos pentru noi care Îi purtăm numele. Să arătăm această bucurie a prezenţei lui Dumnezeu în viaţa noastră prin cuvintele şi faptele noastre vrednice de numele de creştin şi anume, acelea care sporesc iubirea faţă de Dumnezeu în rugăciune şi faţă de oameni în fapte bune, spre slava Preasfintei Treimi şi a noastră mântuire. Amin’!

Biserica Ortodoxă sărbătoreşte în 6 ianuarie Botezul Domnului. Sărbătoarea aminteşte de Botezul în apa Iordanului a Mântuitorului Iisus Hristos. Praznicul se mai numeşte Epifania sau Teofania, adică Arătarea Domnului.

Foto Credit: Robert Nicolae / Basilica.ro

Comentarii Facebook

Lasă un răspuns


Știri recente