Existenţa noastră pământească este un amestec de moarte şi înviere, spune Arhiepiscopul Ioachim

Arhiepiscopul Ioachim al Romanului şi Bacăului a explicat în cel mai recent cuvânt pastoral că zilele de sâmbătă de peste an „îşi găsesc înţelesurile” în sâmbăta învierii lui Lazăr, care anul acesta va fi în 11 aprilie.

„Toate sâmbetele anului liturgic îşi găsesc înţelesurile în sâmbăta învierii lui Lazăr, ca împlinire a promisiunii lui Hristos şi preambul al învierii tuturor oamenilor întru El şi în sâmbăta Paştilor, când moartea este înţeleasă ca trecere spre viaţa nouă în Hristos”, a spus Înaltpreasfinţia Sa.

În Sâmbăta lui Lazăr este citit textul biblic de la Ioan 11:1-45 care relatează in extenso cum s-au desfăşurat evenimentele din acele zile în urmă cu 2000 de ani.

Arhiepiscopul argumentează, pe baza textului biblic, că fiecare moarte este urmată de o înviere sau de o renaştere.

„Altfel spus, orice moarte presupune o nouă formă de viaţă. Chiar şi existenţa noastră pământească este un amestec de moarte şi înviere. Pelerinajul nostru pe acest pământ este un paşte neîncetat, adică o trecere permanentă prin moarte la o nouă formă de viaţă. Spre exemplu, între naşterea noastră iniţială şi adormirea finală, viaţa noastră este constituită din moarte şi înviere”.

„Urmăriţi ciclul vieţii noastre biologice. De fiecare dată când adormim în timpul somnului din noapte, această dispoziţie naturală înseamnă o pregustare a morţii; dar fiecare trezire din somnul nopţii, dimineaţa, înseamnă o înviere din morţi”.

Modelul acesta de moarte şi înviere, dar uşor diferit, „îl observăm şi în procesul nostru de creştere biologică”, continuă Părintele Arhiepiscop.

„Trecerea de la starea de prunc la copil, de la copil la adolescent, de la adolescent la adult, de la adult la bătrân înseamnă o trecere prin moarte la o altă etapă a vieţii pământene”.

„Nu ne mai întoarcem niciodată la starea de dinainte; am murit faţă de acea etapă a vieţii. Bătrâneţea nu este un sfârşit al etapelor vieţii, ci o împlinire a persoanei, iar moartea nu este o fatalitate, ci o trecere, un paşte către o nouă formă de viaţă, superioară celei trecute”.

„Aşadar, moartea nu are un caracter distructiv, ci unul constructiv. După moarte vine învierea, ştiind că prin Hristos înviat viaţa stăpâneşte şi niciun mort nu mai este în mormânt”.

„Dumnezeu foloseşte moartea ca un instrument al restaurării noastre fiinţiale”, a specificat Înaltpreasfinţitul Părinte Ioachim.

Cuvântul pastoral al Arhiepiscopului Ioachim poate fi lecturat integral aici.

Foto credit: Ziarul Lumina

Comentarii Facebook


Știri recente