Ora de religie – ora adevărului

Şcoala este o microsocietate, locul în care se formează personalitatea viitoarei generaţii. Pentru ca o societate să funcţioneze trebuie să aibă repere fundamentale, un sistem de valori capabil să ducă la dezvoltare materială şi spirituală. De aceea am putea pleca de la o întrebare: care este valoarea fundamentală a românilor, a societăţii româneşti în ansamblul ei? Toate sondajele de opinie şi analizele sociologice au relevat faptul că, în proporţie de 99,5%, credinţa în Dumnezeu este valoarea fundamentală a românilor. Este ea o valoare de care societatea trebuie să ţină cont? Întrebarea este mai mult retorică, însă ea este motivată de ultimele dezbateri privind statutul şi utilitatea orelor de religie în şcoală. Valoarea în cauză reprezintă cel mai stabil reper al societăţii, dar şi al personalităţii umane. Şi atunci, în mod sincer, care sunt argumentele pentru care această valoare să fie alungată din mica cetate a copiilor, adică din şcoală? Tendinţele seculariste, ideologiile sunt marea ameninţare a societăţii după regimul comunist. Interzicerea orelor de religie sau realizarea acestora în anumite condiţii arbitrare constituie o altă formă de dictatură, a ideologiilor scientiste în condiţii de libertate. Autoritatea şi puterea unor astfel de minorităţi, reprezentate de noile ideologii şi utopii moderne, profită de puterea simbolică a mass-mediei pentru a colporta pseudoadevăruri sau false idei nihiliste.

Mai multe informaţii în Ziarul Lumina.

Comentarii Facebook


Știri recente