Lectura a devenit rara avis în școala românească, semnalează Acad. Ioan-Aurel Pop

„Astăzi, lectura a devenit, din păcate, rara avis în școala românească. Elevii nu mai văd în carte un instrument de cunoaștere, nici un prilej de evadare din cotidian, că evadează prin alte mijloace, și nici măcar o metodă de divertisment. Orice tip de măsurători am face, ne indică depărtarea de carte a elevilor și studenților, adică declinul lecturii”, a semnalat Acad. Ioan-Aurel Pop, Președintele Academiei Române.

Academicianul a spus că a cunoscut personal adolescenți în anul întâi de studenție care spun că „n-au citit niciodată un roman până la capăt, că nu iubesc poezia, că nu știu ce este aceea dramaturgie”.

Ioan-Aurel Pop a deplâns absența lecturii în școala românească, miercuri, la o sesiune aniversară dedicată împlinirii a 130 de ani de la înființarea Fundației Universitare „Carol I”.

Ne pierdem esența umană

Firește, explicații sunt multe, a continuat Președintele Academiei Române.

„Internetul ne-a copleșit viața, iar telefoanele mobile au luat locul cărților. Noua tehnologie nu favorizează deloc imaginea vizuală statică, așa cum e fila de carte, și nici zăbava asupra ideilor, (…) ci doar imaginile în mișcare, clipurile, filmulețele, care trec repede, dar te amețesc și îți dau impresia că știi tot, că reții tot”.

„Fără lectură ajungem surzi și orbi. Ne cufundăm în ignoranță și ne expunem acestor manipulări de toate felurile, ne pierdem esența umană”, a atras atenția Ioan-Aurel Pop, conform Agerpres.

Evenimentul de miercuri, care a reunit prieteni ai cărții și reprezentanți ai Ministerului Culturii și Ministerului Educației, a dorit să marcheze, potrivit organizatorilor, nu doar un moment aniversar, ci să fie și o celebrare a continuității și impactului cultural, științific și educațional al uneia dintre cele mai importante instituții fondate de Regele Carol I pentru viitorul țării.

Foto credit: Ziarul Lumina


Știri recente