InfoCons și Ordinul Arhitecților desfășoară o campanie de informare privind achiziția și amenajarea locuințelor

InfoCons și Ordinul Arhitecților din România (OAR) lansează o campanie de informare cu scopul de a sprijini consumatorii să facă alegeri informate atunci când vor să cumpere, să modifice sau să amenajeze o locuință, anunță Agerpres.

Campania își propune să răspundă la cele mai frecvente întrebări, explicând termeni de bază din domeniu, astfel încât cumpărătorii să înțeleagă mai bine ofertele imobiliare și să ia decizii informate referitoare la achiziția locuinței lor.

Un consumator bine informat va face alegeri mai bune pentru el. Pe termen mediu și lung, aceasta va determina și o respectare mai bună a standardelor de calitate în arhitectură prin valorificarea expertizei profesioniștilor și responsabilizarea ofertanților și a autorităților, transmit inițiatorii.

Primul termen explicat în cadrul campaniei este „metrul pătrat util”, noțiune esențială în evaluarea corectă a ofertei:

  • Astfel, suprafața în metri pătrați utili reprezintă spațiul efectiv utilizabil, iar suprafața exprimată în metri pătrați construiți cuantifică și segmente inutilizabile (praguri, balcoane, coloane etc).
  • În timp ce suprafața utilă este importantă pentru confortul și funcționalitatea locuinței, suprafața construită este relevantă în principal pentru calculul impozitului pe proprietate.

Asociația InfoCons este o organizație de protecția consumatorilor. Trinitas TV a realizat, în colaborare cu InfoCons, emisiunea #AlegeResponsabil.

Foto credit: Pexels / Jimmy Chan


Știri recente