Un studiu recent, realizat de Reveal Marketing Research, arată că românii asociază din ce în ce mai mult reciclarea cu sustenabilitatea.
Comparativ cu anii precedenți, studiul arată că, în 2024, aproximativ 20% dintre români asociază spontan cei doi termeni.
„În 2024, reciclarea este primul cuvânt pe care românii îl asociază spontan cu sustenabilitatea, în proporție de 20%, un nivel în creștere semnificativă față de 2023 (12%) și 2022 (8%)”.
În ceea ce privește atributele asociate cu ideea de sustenabilitate se observă că, similar cu anul trecut, utilizarea responsabilă a resurselor se menține în topul clasamentului, înregistrând o oarecare scădere de la 33% la 25%.
Totodată, reciclarea câștigă tot mai multă importanță, fiind menționată de 24% dintre respondenți, o creștere de 6% în ultimii doi ani, iar evitarea risipei a crescut ușor, ajungând la același nivel, de 24%, în 2024.
„Rezultatele studiului evidenţiază faptul că există o schimbare semnificativă în percepţia românilor asupra sustenabilităţii, influenţată puternic de provocările economice actuale”, a afirmat Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.
„Interesul crescut pentru reciclare, amplificat de implementarea Sistemului de Garanţie-Returnare sugerează o preferinţă pentru soluţii cu impact economic direct, precum reciclarea şi evitarea risipei în detrimentul preocupărilor ecologice tradiţionale”.
„Această evoluţie reflectă o adaptare pragmatică la contextul economic, în care aspectele financiare şi de eficienţă au devenit esenţiale în strategiile de sustenabilitate”, a adăugat Marius Luican.
Foto credit: freepik.com