Asociația Bolnavilor de Cancer și Federația Asociațiilor Bolnavilor de Cancer (FABC) au lansat marți aplicația iMedico, prin care pacienții pot întreba direct farmaciile dacă au în stoc medicamentele prescrise pentru ei.
Aplicația funcționează doar pe aparatele dotate cu sistem de operare Android. Pentru a utiliza aplicația iMedico, utilizatorul trebuie să aibă activată funcția de Localizare GPS pe telefonul mobil.
Utilizând coordonatele GPS, aplicația trimite o întrebare despre disponibilitatea medicamentului sau produsului către farmaciile aflate pe o rază de până la 10 kilometri de locația pacientului.
Farmaciile pot răspunde cu „Da” sau „Nu”, oferind răspunsuri precise privind disponibilitatea produsului căutat.
„Aplicația nu interoghează stocuri, ci pune în contact direct pacientul cu farmacistul. Astfel, pacientul va ști în timp real în ce farmacii găsește medicamentele căutate”, a explicat Alin Bujan, directorul executiv al FABC, pentru MedicHub.ro.
„Pacienții pot întreba despre absolut toate medicamentele și dispozitivele. În prezent, în aplicație sunt înrolate farmacii din lanțul Alphega și Beneva.”
Aplicația mai include:
- „Buzunarul cu documente digitale”, unde utilizatorul poate stoca în format digital imaginea unei rețete sau rezultatul ultimei investigații medicale.
- funcție de telemedicină, prin „Asistentul Virtual – Suport pentru sănătatea ta!”, unde utilizatorul poate găsi informații utile despre diverse afecțiuni și sfaturi generale despre sănătate.
- acces la un Call Center de navigare și sprijin – în cazul în care farmaciile din proximitate nu au un anumit produs, navigatorii pot extinde căutarea sau pot sesiza lipsa din farmacii a medicamentelor incluse în programele naționale de sănătate.
Utilizatorii pot beneficia în mod gratuit de informații medicale generale, consiliere psihologică și nutrițională oferite de Alianța Pacienților Cronici din Romania, care astfel extinde aria de beneficiari ai Call Centerului de Suport Pacienți – 021 253 0591.
Foto credit: Freepik / Rawpixel.com