București: Cine este ing. Octavian Udriște, al cărui nume îl va purta stația de metrou Timpuri Noi

Actuala stație Timpuri Noi de pe Magistrala 1 a Metroului bucureștean va purta numele inginerului Octavian Udriște, fost director al Metroului (1985 – 1996). Cariera sa a fost strâns legată de punerea în funcțiune și dezvoltarea rețelei de transport subteran din Capitală, informează Clubferoviar.ro.

Motivarea Hotărârii CA se menționează „activitatea profesională de excepţie în domeniul feroviar a domnului Octavian Udrişte (specialist recunoscut la nivel internațional), precum şi implicarea lui în construirea şi dezvoltarea metroului bucureştean.

Ing. Octavian Udriște a fost unul dintre cei care au semnat, în 1979, pentru punerea în funcțiune a primului tronson de metrou, care pornea de la stația Timpuri Noi și se oprea la stația Semănătoarea (acum Petrache Poenaru).

Născut la Timișoara în 1935, Octavian Udriște este la a treia generație de feroviari din familie. Bunicul din partea mamei a fost mecanic de locomotivă la depoul din Cernăuți, iar cel din partea tatălui, originar din Mehedinți, a fost șeful magaziei din Gara Dealul Spirii, din București.

Stația Timpuri Noi de pe Magistrala 1 a Metroului bucureștean va purtea numele Octavian Udriște în cinstea unui inginer care a jucat un rol esențial în dezvoltarea transportului subteran al Capitalei. Foto: Clubferoviar.ro

Tatăl său a fost șeful serviciului comercial la exploatare vagoane marfă. Există și o a patra generație de feroviari în familie, fiica sa, Ileana, inginer de material rulant, care lucrează la proiectarea de rame electrice și automotoare la filiala din Berlin a companiei elvețiene Stadler.

De mic copil a iubit trenurile și încă de atunci a ales ce profesie va avea. A absolvit în anul 1958 Institutul de Căi Ferate București, Facultatea de Mecanică – Secția Locomotive, domeniu căruia i s-a dedicat în toată activitatea sa profesională.

Inginerul a fost implicat în dezvoltarea şi optimizarea tehnologiilor și echipamentelor de transport.

Timp de patru ani, Octavian Udriște a lucrat la Direcția Regională CFR Brașov, perioadă în care și-a legat numele de întreținerea și exploatarea, în premieră națională, a locomotivelor diesel-electrice Sulzer (fabricate în Elveția).

Începând cu anul 1962, a ocupat funcții de execuție și concepție în instituțiile centrale care conduceau căile ferate.

Având capacitatea de a rezolva probleme tehnice şi curaj în luarea unor decizii, cariera sa a continuat frumos și după căderea comunismului: director executiv la Institutul de Cercetări în Transporturi (1996 – 1997), șef al Departamentului Sisteme de Transport al Siemens România (1997 – 2005) și consultant pentru numeroase firme și proiecte din domeniu.

În prezent este președinte onorific al Clubului Feroviar.

Foto credit: Clubferoviar.ro

Urmărește-ne pe Telegram: t.me/basilicanews

Comentarii Facebook


Știri recente