Activități metodice ale profesorilor de religie

De curând, la Liceul Tehnologic de Electronică și Automatizări „Caius Iacob” și la Școala Gimnazială nr. 5 din Arad, eco-școală și școală europeană, au avut loc o serie de activități metodice și lecții demonstrative al căror scop l-au constituit evidențierea și promovarea convingerilor și atitudinilor moral-creștine, atât de necesare tinerilor de azi, informează „Ziarul Lumina”.

Prioritate în activitatea fiecărui cadru didactic, formarea continuă se realizează prin susținerea gradelor didactice, participarea la cursuri de formare, observarea activităților metodice. Lecțiile deschise au rolul de a prezenta un mod de abordare a demersului didactic în conformitate cu cerințele și exigențele curriculumului actual. În săptămâna care a trecut, în două școli de referință din municipiul Arad, profesorii de religie au participat la activități metodice specifice.

La Liceul Tehnologic de Electronică și Automatizări „Caius Iacob” Arad, profesoara Luciana Doca a susținut activitatea metodică la clasa a XI-a intitulată: „Jertfa Euharistică și iubirea jertfelnică”, la care au participat profesori de la licee din municipiul Arad. Între obiectivele educaționale urmărite au fost înscrise: evidențierea și promovarea convingerilor și atitudinilor moral-creștine, conștientizarea responsabilităților și a manierei de implicare a tânărului creștin în problemele vieții de familie și ale societății contemporane. Ca metode de predare-învățare, cadrul didactic a utilizat dialogul, explicația, problematizarea, iar ca suporturi curriculare calculatorul, video-proiectorul și softurile multimedia. Profesorii participanți au analizat și evaluat în mod competent întregul demers didactic susținut de către colega lor.

La Școala Gimnazială nr. 5 din Arad, eco-școală și școală europeană, a avut loc activitatea metodică „Instrumente TIC folosite în predarea religiei” destinată profesorilor care predau religie ortodoxă. În prima parte a activității, profesoara Ioana Tiulea a realizat lecția demonstrativă cu titlul „Ascultarea față de părinți”, la clasa a VI-a. Scenariul didactic a urmat Modelul ERR (Evocarea – Realizarea sensului – Reflecție), fiind susținut de folosirea mijloacelor interactive de predare-învățare. Astfel, prin joc de rol, problematizare și introspecție, elevii au recreat situații de viață din spectrul relațiilor dintre copii și părinți. Cu sprijinul profesorului, au identificat învățături morale cu scopul de a conștientiza că ascultarea față de părinți reprezintă ascultarea față de Dumnezeu. Demersul didactic a inclus folosirea calculatorului pentru proiecția diferitelor materiale suport. Lecției demonstrative i-au urmat analiza activității didactice legată de proiectarea modernă a lecției și folosirea mijloacelor de învățământ adecvate.

Demersurile educaționale prezentate au fost coordonate de diac. profesor Florin Sirca, inspector școlar de specialitate, alături de profesoarele Mihaela Ciorbă, responsabil cerc, și Mirela Bugariu, metodician ISJ.

Comentarii Facebook


Știri recente