Un preot buzoian coordonează un cor de copii deficienți de auz: Aud cu sufletul, cântă în limbajul semnelor

Elevii Liceului Tehnologic Special pentru Copii cu Deficiențe Auditive Buzău au încheiat anul școlar cu un recital de cântece interpretate în limbaj mimico-gestual. Părintele Ionuț Mihalașcu, preotul comunității de surzi din Buzău, a explicat că ei aud cu sufletul, iar prin limbajul mimico-gestual împărtășesc bucuria muzicii, pe care nu o pot percepe la fel ca oamenii obișnuiți.

Copiii nu aud muzica, în schimb îi simt vibrațiile, iar versurile, cu sprijinul unui interpret, sunt transformate în semne.

„Am reușit să realizăm, cu binecuvântarea Înaltpreasfințitului Părinte Ciprian, corul mimico-gestual «Sf. Meletie» al Paraclisului «Sf. Meletie» și al Liceului Tehnologic Special pentru Copii cu Deficiențe Auditive Buzău”, a explicat Părintele Ionuț Mihalașcu pentru TV Buzău.

Activitatea a început cu proiectul „Și noi știm să colindăm”, prin care copiii hipoacuzici au colindat în limbaj mimico-gestual.

„Interpretăm și alte piese, nu numai religioase: și cântece patriotice, în școală, la biserică și acolo unde mai suntem invitați, pentru a prezenta un moment (artistic) și pentru a-i reprezenta și pe ei”, a adăugat clericul.

„Există un limbaj comun bisericesc mimico-gestual și există și un limbaj laic. Sunt semne specializate, le-am învățat”, a mai precizat preotul comunității de surzi din Buzău.

Final de an școlar la liceul pentru deficienți de auz din Buzău joi, 9 iunie 2022. Foto: Facebook / Liceul Tehnologic Special pentru Copii cu Deficiențe Auditive Buzău

„Ei, neauzind, e foarte complicat să interiorizeze (momentul artistic) și atunci depinde de starea interpretului, cel care redă piesa (în limbaj mimico-gestual)”, a adăugat părintele. Dacă interpretul trăiește cântecul, prin gestica lui va putea să le exprime și copiilor deficienți de auz, pentru ca și ei să interiorizeze, să înțeleagă cântecul.

Dificultatea principală stă în găsirea semnului cel mai adecvat: „În DEX, de exemplu, sunt aproximativ 35.000 de cuvinte. În limbajul mimico-gestual sunt 8.000-10.000. Interpretul trebuie imediat, la secundă, să găsească sinonimul cel mai apropiat de nivelul de percepție, de înțelegere al deficientului de auz pe care-l are în față”.

Copiii au mai organizat și o prezentare de modă cu haine create de ei înșiși.

Copiii deficienți de auz din Buzău au încheiat anul școlar cu o prezentare de modă cu haine create de ei și cu un cor care a interpretat cântece în limbaj mimico-gestual joi, 9 iunie 2022. Foto: Facebook / Liceul Tehnologic Special pentru Copii cu Deficiențe Auditive Buzău

După festivitate, Antoanela Marinov, directoarea instituției școlare, a declarat: „După atâția ani încă am emoții când îi văd. Mă impresionează și sunt foarte mândră de copiii noștri și de cadrele didactice care se implică atât de mult și încearcă să facă altceva pentru acești copii în afară de ceea ce se face la clasă”.

Liceul Tehnologic Special pentru Copii cu Deficiențe Auditive Buzău are 115 elevi.

Foto credit: Freepik.com

Urmărește-ne pe Telegram: t.me/basilicanews

Comentarii Facebook


Știri recente