Sfânta Împărtăşanie, fundament al vieţii religioase şi comunitar-eclesiastice

Anul pe care îl parcurgem, 2014, a fost dedicat de către Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române, la propunerea Preafericitului Părinte Patriarh Daniel, Sfintelor Taine ale Spovedaniei sau Mărturisirii şi Sfintei Euharistii sau Sfintei Împărtăşanii, precum şi comemorării Sfinţilor Brâncoveni, la împlinirea a 300 de ani de la martirizarea lor. Pentru prima parte a acestei hotărâri, adică cea privitoare la Spovedanie şi Euharistie, un grup de teologi specialişti în probleme de liturgică au elaborat o serie de articole şi studii pe care le-au publicat în „Ziarul Lumina“, de la începutul anului.

Studiile şi articolele au îmbrăţişat toată gama de teme care puteau fi tratate, în legătură cu cele două Taine puse în dezbatere, Spovedania şi Euharistia. Ele sunt foarte strâns legate între ele şi se condiţionează oarecum reciproc. Aceste Taine se săvârşesc şi fiecare aparte, dar Sfânta Euharistie sau Împărtăşania nu se administrează credincioşilor fără ca mai întâi aceştia să primească sau să li se administreze Spovedania. Este practica liturgică şi canonică corectă urmată de Biserica Ortodoxă Română.

Din studiile şi articolele publicate, ca şi din practica Bisericii reiese că, dintre toate Sfintele Taine ale Bisericii, Sfânta Euharistie sau Sfânta Împărtăşanie este cea mai importantă. Desigur că fiecare Sfântă Taină îşi are rolul său bine definit în procesul mântuirii noastre şi are importanţa ei, dar cea care ne defineşte şi ne păstrează în calitatea de creştin şi de membri ai Bisericii este Sfânta Împărtăşanie. Pentru că, fără unirea cu Hristos, prin Sfânta Împărtăşanie, nu ne putem numi creştini, chiar dacă ne-am botezat, şi fără Euharistie sau Împărtăşanie nu putem vorbi de Biserică, comunitate sau obşte creştină care s-au format în jurul Euharistiei sau Împărtăşaniei.

Mai multe informații în Ziarul Lumina.

Comentarii Facebook


Știri recente