Sesiune de formare pentru profesorii de religie la centrul eparhial din Timișoara

Luni, 4 februarie, în sala festivă de la Centrul eparhial din Timișoara a avut loc sesiunea de formare „Procedee și mijloace de învățământ utilizate în cadrul orei de religie” pentru profesorii de religie înscriși la gradele didactice I și II. Evenimentul s-a desfășurat cu binecuvântarea Înalt Preasfințitului Nicolae, Mitropolitul Banatului, și prin implicarea directă a Preasfințitului Paisie Lugojanul, Episcop-vicar al Arhiepiscopiei Timișoarei, informează „Ziarul Lumina”.

Sesiunea de formare „Procedee și mijloace de învățământ utilizate în cadrul orei de religie” a fost susținută de prof. Daniela Buzatu, inspector de religie, care a prezentat mijloacele de învățământ ce pot fi utilizate la orele de religie. În cadrul întâlnirii s-a derulat o activitate metodică pentru profesorii de religie unde s-a discutat modalitatea desfășurării inspecțiilor. Astfel, au fost prezentate cele trei etape ale inspecției: preinspecția, inspecția și postinspecția, precizându-se modul în care fiecare profesor trebuie să se pregătească. În cea de a doua parte a fost pus accentul pe partea metodică a predării, despre felul în care profesorii își vor alcătui proiectele de activitate didactică, modul în care vor folosi materialele didactice pentru a parcurge toate etapele lecției, urmărindu-se ridicarea nivelului calitativ al orei de religie.

„Este foarte important să predăm religia din suflet, dar să o predăm și în același timp științific, motiv pentru care este necesar să ne pregătim și din punct de vedere metodic. În cadrul activității practice susținute la această întâlnire, am prezentat etapele fișei de evaluare, proiectarea activităților didactice, desfășurarea lecției, mai ales metodele de evaluare. Toate acestea aduc un plus orei de religie prin cunoștințele psiho-relaționale aduse în atenție. Este foarte important ca un profesor de religie să aibă o relație dintre cele mai bune cu cadrele didactice din școală, cu elevii, cu parohia, în măsura în care pot să desfășoare activități comune, în urma cărora fiecare să încerce să se autoevalueze cât mai corect. Este foarte importantă desfășurarea de către cadrele didactice din școală a unor activități educative atât în cadrul școlii, cât și în afara ei, pentru toate acestea fiind necesar să adune acte doveditoare. De asemenea, pentru activitatea personal-metodică și științifică este necesară dovedirea cursurilor prin acte”, a menționat Dorel Lațcu, profesor de religie la Liceul Teoretic Grigore Moisil.

Sesiunea de formare s-a desfășurat pe parcursul a trei zile, a avut ca participanți și 25 de preoți din Arhiepiscopia Timișoarei, care predau religie și care au dorit să-și îmbunătățească metodele de predare după modelul prezentat de cadrele didactice superioare și de metodiști. „Scopul întâlnirii a fost acela de a ajuta profesorii de religie debutanți și susținerea preoților care predau religie, întrucât nu toți au o experiență îndelungată, unii fiind chiar debutanți în predarea orelor de religie. Pe viitor, întâlnirile de acest fel vor continua prin dezvoltarea altor teme precum «Metode activ-participative în predarea orei de religie», «Curriculum», «Proiectarea pe unități de învățare», «Activități extracurriculare», «Alcătuirea unui parteneriat între Școală și Biserică»”, a declarat pr. Sorin Lungoci, responsabil al Sectorului Învățământ și activități cu tineretul din cadrul Arhiepiscopiei Timișoarei.

Comentarii Facebook


Știri recente