Duminică împlinim 11 ani de activitate.
Cel mai tânăr membru al Centrului de presă Basilica s-a născut luni, 16 iunie 2008, cu misiunea clară de a îndeplini „vocația Bisericii de a transmite lumii vestea cea bună a mântuirii în Hristos”.
La început am funcționat ca un agregator de știri din toate Eparhiile Patriarhiei Române preluând informațiile direct de la sursă, cu puține intervenții asupra formei sau conținutului.
Ulterior, Basilica.ro s-a înscris în trend-urile jurnalismului online punând accent pe calitatea și aspectul materialelor prezentate publicului. Au urmat trei schimbări majore ale site-ului (2010, 2012 și 2016).
Din octombrie 2015 am pătruns pe social media, iar în 2016, odată cu lansarea actualei versiuni a site-ului a avut loc și un rebranding în ceea ce privește identitatea vizuală. Tot atunci, motto-ul inițial „Vestea bună împărtășită tuturor” a fost sintetizat în „Binele de știut”.
Actualmente, politica editorială vizează acoperirea unei palete cât mai mari de subiecte relevante pentru publicul român și nu numai. Acțiunile sociale din eparhii, marile evenimente religioase din țară și din străinătate, îndemnurile și mesajele ierarhilor sunt completate cu alte subiecte de interes public, evenimente culturale, artă, turism, ecologie și chiar sport.
Echipa Basilica.ro încearcă să aibă în vedere atât viața clerului, a parohiilor, cât și punctele de vedere și inițiativele laicatului ortodox. Predicile ierarhilor și conferințele teologice sunt împletite în fluxul de știri cu modele de urmat ale preoților din diferite comunități dar și de luările de poziții ale persoanelor publice, activități ale tinerilor ș.a.
Urmându-ne motto-ul „Binele de știut” am aderat de curând la conceptul de jurnalism orientat către soluții, oferind bune practici din Biserică sau răspunsuri la diferite probleme ale societății.
Misiunea ortodoxă în diaspora, evenimentele din Biserici Ortodoxe surori, întâlnirile panortodoxe sau ecumenice reprezintă, de asemenea, subiecte demne de luat în seamă de un creștin informat, prezent și activ în viața Bisericii.
Aproximativ 10% din articole sunt disponibile și în limba engleză, Agenția de știri Basilica fiind urmărită și citată de toate agențiile de presă ortodoxe și nu numai.
Serviciile noastre nu se rezumă la activitatea de pe site și social media.
Printre proiectele mai noi se află Serviciul de newsletter, Revista Binele de Știut, Expoziția de fotografie „Chipul satului românesc”.
Dintre proiectele viitoare vă putem dezvălui faptul că ne dorim să dezvoltăm noi expoziții și alte activități care implică fotografia, dar și o serie de interviuri video.
Întreaga activitate a Agenției de știri Basilica este realizată de o echipă tânără de jurnaliști: patru editori, doi fotoreporteri și un coordonator.
Agenția de știri Basilica își desfășoară activitatea cu binecuvântarea Preafericitului Părinte Patriarh Daniel și este sprijinită financiar de Administrația Patriarhală, Tipografia Cărților Bisericești, Agenția de Pelerinaje Basilica Travel și prin diverse donații.
Toate serviciile oferite de Agenția de știri Basilica a Patriarhiei Române pot fi folosite de persoane sau instituții cu titlu gratuit, în scopuri necomerciale, cu indicarea explicită a sursei.
Foto credit: Basilica.ro