Dezbatere despre prezența religiei în manualele școlare

Oameni de specializări, mentalități și credințe diferite au participat joi, 3 iulie, la dezbaterea cu tema „Religia în manualele școlare. Religia, istoria religiilor și etica în dialog”, organizată în Amfiteatrul „Hașdeu” al Facultății de Limbi și Literaturi Străine a Universității București. Protagoniștii dezbaterii, doi preoți, profesori în istoria religiilor, respectiv morală și spiritualitate creștină, un profesor în filozofie și un cercetător în istoria religiilor, au răspuns la diferite întrebări, precum: În ce fel contribuie religia la educația tinerelor generații? Este utilă o perspectivă pluralistă asupra religiei? Poate fi completată educația religioasă a tinerilor cu educația etică?

Organizatorii, Asociația pentru Promovarea Culturii și Responsabilizare Civică, Universitatea din București și Institutul de Istorie a Religiilor al Academiei Române, au dorit prin această dezbatere-dialog să se afle care sunt punctele de vedere avizate și care sunt argumentele pentru predarea religiei în școli, temă care face obiectul multor dispute în societatea românească în ultima perioadă.

Dezbaterea a fost deschisă de invitatul Mircea Flonta, profesor la Facultatea de Filozofie a Universității București, membru corespondent al Academiei Române, care a precizat că România, prin aderarea la Uniunea Europeană, prin asumarea sistemului de valori european, între care libertatea, inclusiv cea de gândire, dreptatea, adică respectarea unor reguli general acceptate, și solidaritatea, anume înțelegerea și sprijinirea celor dezavantajați, nu a creat un cadru general prin care să existe o incompatibilitate între acest sistem de valori și predarea religiei în învățământul public de stat.

Mai multe detalii în Ziarul Lumina.

Comentarii Facebook


Știri recente