La Palatul Patriarhiei din Bucureşti a continuat şi marţi, 6 septembrie 2016, Congresul Internaţional de Teologie.
Astăzi, au avut loc sesiunile de comunicări V, VI şi VII în care s-a discutat despre Statutul educaţiei religioase în şcolile publice: probleme şi perspective şi Educaţia religioasă a tinerilor în Bisericile Ortodoxe surori.
În deschidere, dl Conf. Adrian Lemeni de la Facultatea de Teologie din Bucureşti a evidențiat rolul formator al disciplinei Religie.
Specificul educaţiei religioase, dincolo de ceea ce înseamnă transmiterea unor competenţe sau ceea ce înseamnă aumite informaţii, ţine de formare. Foarte important este faptul că prin educaţia religioasă suntem în primul rând chemaţi să transmitem convingeri şi nu doar informaţii. Am insistat asupra faptului că în cadrul educaţiei religioase este esenţial să avem modele vii, să avem profesori care să însufleţească prin exemplul vieţii lor adevărul invocat.
Prima sesiune de comunicări a fost moderată de Pr. Prof. Ștefan Buchiu, decanul Facultăţii de Teologie din Bucureşti, care a subliniat caracterul integrativ al disciplinei Religie.
Statutul religiei în şcoală despre care s-a discutat astăzi a dat ocazie unor specialişti în teologie, dar şi unor pedagogi şi psihologi, să se pronunţe cu privire la modul în care ora de religie trebuie să se desfăşoare. Am descoperit cu bucurie o deschidere foarte mare din partea pedagogilor şi a specialiştilor în psihologie cu privire la importanţa semnificaţiei orei de religie. Mai ales acum când suntem într-un moment de bilanţ, deoarece se împlinesc 25 de ani de când a fost reintrodusă religia în şcoala românească. Mă bucur că astfel de specialişti subliniază că disciplina religie este integrativă, este corelativă cu celelalte discipline şi nu încarcă programul elevului.
(Preluare Audio: Radio TRINITAS)
Congresul se va încheia miercuri, 7 septembrie 2016.
Foto: Ziarul Lumina