Biserica Online: Parohia și ideea de comunitate pe Facebook

Ideea de comunitate stă la baza creării Facebook și este promovată în continuare pe platforma care a adunat în 15 ani peste 2 miliarde de utilizatori.

Acest lucru trebuie avut mereu în vedere de administratorul unei pagini parohiale care poate ajunge prin demersul său de la prieteni și apropiați până la mii de utilizatori, mari instituții sau comunități uriașe din această rețea socială.

Odată deprins cu bunele practici, trebuie să conștientizezi că asumarea lor nu este suficientă.

Continuăm lucrul la „Biserica Online” cu ideea clară că deși creat o pagină și un minim de conținut ești totuși aproape invizibil pe Facebook.

Succesul paginii de Facebook nu se rezumă la numărul de like-uri, ci la comunitatea de oameni care chiar te urmăresc, sunt interesați de ceea ce le comunici și participă la dialog.

În acest sens, efortul depus trebuie să aibă în vedere niște linii mari care creează pârghii între utilizatori și vizibilitate pe Facebook:

  • Conectează-te cu alte pagini – fie pagini ortodoxe, fie comunități parohiale, personalități etc. Ia legătura cu administratorii și încearcă să pui bazele unei susțineri reciproce.
  • Creează conținut original și de calitate – odată cu el circulă și numele paginii tale.
  • Promovează-ți pagina pe contul personal – paginile nu sunt la fel de vizibile în News Feed ca paginile personale, iar faptul că te identifici cu ceea ce faci adaugă credibilitate muncii tale.
  • Comentează pe alte pagini cu numele paginii tale, răspunde comentariilor și mesajelor de pe pagina parohiei. Caută audiență și implică-te în discuții, crescând astfel vizibilitatea paginii.

Pentru a înțelege importanța interacțiunii în succesul unei pagini parohiale, vom arunca o privire în interiorul „mașinăriei” Facebook.

Algoritmul Facebook

Zilnic, sunt publicate pe Facebook 300 de milioane de imagini, la care se adaugă clipurile video, status-urile de tip text, link-urile, o cantitate enormă de conținut.

Potrivit smarters.ro, EdgeRank – algoritmul Facebook, ține cont în prezent de aproximativ 100.000 de factori pentru a decide ce ne arată și ce nu atunci când intrăm pe Facebook.

EdgeRank („scara muchiei”) consideră fiecare interacțiune pe Facebook o „muchie”. Dacă distribui ceva, încarci o imagine, un video, scrii un status, practic creezi o muchie pe platformă.

EdgeRank reprezintă popularitatea paginii tale și se bazează pe raportul dintre câți oameni văd conținutul tău și câți oameni interacționează cu el (Like, Share, Comment, Tag). Această popularitate scade sau crește în funcție de diferiți factori.

Din acest algoritm secret au fost dezvăluite în 2010 de reprezentanții Facebook 3 elemente de bază:

  1. Affinity Score – scorul de afinitate – ține cont de cât ești de apropiat de persoana (sau pagina) care postează, cât de des interacționezi cu ea, dacă aveți prieteni comuni etc.
  2. Edge Weight – importanța muchiei (acțiunii) – nu toate acțiunile și toate tipurile de conținut au aceeași importanță pentru Facebook. De exemplu, un share este mai important decât un like.
  3. Time Decay – degradarea temporală – popularitatea conținutului scade în timp. Dacă publici ceva acum, postarea își va pierde din valoare și numărul de oameni cărora le va fi afișată va scădea pe măsură ce trece timpul. De asta trebuie să publici cât mai mult și cât mai calitativ.

De fapt, scopul acestui sistem de filtrare este unul simplu: să ne arate lucruri de care suntem interesați. Așadar, încearcă să menții interesul!

Roluri pe pagină

Activitatea pe pagina parohială de Facebook poate fi realizată de mai multe persoane, având diferite roluri care sunt puse la dispoziție de platformă.

Trebuie să fii Administrator pentru a modera rolurile pe pagină, iar creatorul paginii este în mod automat administratorul ei.

În secțiunea de Setări a paginii, la Roluri în pagină, poți atribui unui utilizator diferite funcții: Administrator, Editor, Moderator, Promotor (Advertiser), Analist, sau Personalizat (Jobs Manager). Vezi pe Facebook mai multe detalii despre atribuțiile fiecărui rol în parte.

Următorul capitol din „Biserica Online” va fi despre metodele de promovare a paginii de Facebook.

Vezi și articolul anterior: Conținut şi reguli de postare pe Facebook

Foto credit: ipv4mall

Comentarii Facebook

Lasă un răspuns


Știri recente