Biserica Online: Modalități de promovare a paginii de Facebook a parohiei

Dacă în ultimul articol „Biserica Online” a fost prezentată Parohia și ideea de comunitate pe Facebook şi am pus accentul pe vizibilitatea paginii parohiale, acum recomandăm câteva modalități de promovare.

Un conţinut de calitate este foarte important, dar nu suficient. Pe lângă organizarea unor sesiuni de live-uri (transmitere în direct) sau de evenimente pe pagină, pentru ca publicul să afle de existenţa paginii parohiale sunt necesare modalităţi complementare de promovare.

Potrivit specialiştilor, una dintre cele mai eficiente forme de promovare este „prin viu grai”. Utilizând această metodă, slujitorii, personalul şi membrii parohiei le pot vorbi persoanelor cu care interacţionează despre existenţa paginii, în acelaşi timp invitându-i să o urmărească.

Este recomandabil ca această metodă de promovare să fie utilizată numai după ce administratorul paginii s-a asigurat că există un conţinut de calitate. Altfel, strategia poate oferi rezultate invers proporţionale în raport cu obiectivele fixate.

Un alt avantaj al „viului grai” constă în solicitatea de feedback onest şi constructiv care să ajute la dezvoltarea paginii parohiale.

În mod ocazional, dacă contextul permite, slujitorii sfintelor altare pot aminti şi îndemna în diferite cuvântări la interacţionarea cu pagina parohiei.

Clericii mai au posibilitatea de a promova pagina la evenimente organizate în afara ariei parohiei, precum conferinţe, diferite întâlniri sau în cadrul unor emisiuni mass-media.

Tot în acelaşi scop pot fi valorificate evenimentele organizate la nivelul parohiei (întâlniri cu tinerii, cateheze, manifestări dedicate hramului, tabere pentru copii ş.a.) în aşa mod ca pagina să fie făcută cunoscută.

Participanţii pot fi înştiinţaţi de faptul că o prezentare sintetică şi fotografii de la un eveniment anume sunt disponibile pe pagina de Facebook.

Peste jumătate din populația pământului este online în zilele noastre. Peste 3 miliarde de utilizatori sunt activi pe cel puțin o rețea de socializare. De aici se poate deduce importanţa uriaşă, la nivel mondial, a reţelelor de socializare.

Pagina parohială de Facebook poate intra foarte uşor în atenţia utilizatorilor şi dacă este vizibilă la avizierul bisericii.

Acesta le oferă posibilitatea credincioşilor care participă la unele dintre cele mai importante taine ale Bisericii, Botezul şi Cununia în mod special, să eticheteze pagina parohiei în postările în care împărtăşesc prin intermediul platformelor de socializare momentele de bucurie trăite.

Cartea de vizită a personalului parohiei este, de asemenea, un bun instrument de promovare a paginii active pe cea mai importantă platformă virtuală în România. Pe lângă detaliile obişnuite, este necesar ca pe aceasta să fie imprimate şi conturile de socializare ale parohiei.

Pagina de Facebook poate fi vizibilă pe produsele media parohiale precum reviste, broşuri, prezentări media sau pe etichetele produselor manufacturate (tincturi, gemuri), dar şi pe fiecare material de promovare a evenimentelor din parohie (afișe, bannere etc.).

Conturile parohiale din mediul virtual trebuie să fie menţionate inclusiv în semnătura din emailul parohiei.

În ajutorul promovării paginii vine şi Facebook Wi-Fi. Se poate apela la această funcţie pentru a veni în ajutorul celor care vor să navigheze pe internet și, implicit, de a promova comunitatea.

Este nevoie de un router amplasat în apropierea bisericii şi configurat așa cum transmit administratorii Facebook.

Practic, rețeaua wireless cu denumirea parohiei va deveni vizibilă, iar cei interesaţi de a naviga gratuit pe internet se vor putea conecta. Ei vor avea posibilitatea de a interacționa cu pagina parohiei care le va apărea prima în sugestiile de vizite.

Paginile parohiale de Facebook pot fi promovate ocazional și de centrele eparhiale pe paginile lor.

În următorul articol Biserica Online îţi vom spune cum să creezi un cont de Instagram pentru parohia ta.

Foto credit: Parohia Sfânta Vineri – Drumul Taberei

Comentarii Facebook


Știri recente