Basilica.ro: Viața Bisericii pe ecranul tău, zi de zi, de 15 ani

Agenția de știri Basilica a luat ființă, odată cu Centrul de presă Basilica, în data de 27 octombrie 2007. Lansarea oficială a site-ului și publicarea primelor știri au avut loc în ziua de 16 iunie 2008.

Site-ul de știri al Patriarhiei Române a fost conceput cu obiectivul principal de „reflectare a realității, așa cum este văzută de către însuși corpul eclesial, la toate nivelurile: ierarhie, cler, viață monahală și laicat”, conform Pr. Nicolae Dascălu, primul director al agenției.

La 1 martie 2009, Pr. Ciprian Florin Apetrei prelua rolul de director coordonând activitatea site-ului ca agregator de știri din toate eparhiile Patriarhiei Române care prelua informațiile direct de la sursă, cu puține intervenții asupra formei sau conținutului.

De la 1 septembrie 2015 până în prezent redacția este condusă de Aurelian-Nicolae Iftimiu, consilier patriarhal coordonator. În această perioadă, Agenția de știri Basilica s-a rafinat ca un veritabil site de știri ortodox, cu vizibilitate internațională.

În 2015, Basilica.ro a intrat în sfera social media. În anul 2016, agenția a trecut printr-un proces de rebranding: a fost creat logo-ul actual iar motto-ul inițial „Vestea bună împărtășită tuturor” a fost sintetizat drept „Binele de știut”, slogan care concentrează scopul existenței și funcțiile specifice ale instituției. În același an s-a lansat aplicația de știri religioase pentru Android.

Activitatea s-a diversificat în mod constant. La nivel editorial, s-a urmărit variația conținutului și a stilului în subiectele religioase precum și abordarea temelor din arii diferite, precum: cultură, artă, societate, mediu sau chiar sport.

În 2017, Agenția de știri Basilica și-a deschis serviciul de newsletter. La finalul anului 2017 apare „Retrospectiva lunară Basilica”, în format pdf, regândită din 2019 ca o revistă mai ușor de parcurs pe ecranele telefoanelor. Proiectul se află momentan într-un proces de reorganizare.

În 2018, redacția Basilica.ro a publicat volumul „Cuvinte ale credinței, lumini pentru viață” – florilegiu tematic format din 365 citate ale Preafericitului Părinte Patriarh Daniel.

Urmând modelul marilor agenții de știri, fotoreporterii Basilica.ro au inițiat în iulie 2018 cunoscuta serie „Săptămâna în imagini”. În 2019 a avut loc prima expoziție foto organizată de Basilica.ro în colaborare cu 14 artiști fotografi, „Chipul satului românesc”, iar în 2020 primul concurs de fotografie al agenției, intitulat „Viața Bisericii în timp de pandemie”.

În paralel cu activitatea jurnalistică, Agenția de știri Basilica a debutat ca pionier în media ortodoxă digitală și, urmând constant trendurile rețelelor sociale, s-a transformat treptat într-un model de comunicare și imagine pentru eparhii, parohii sau asociații ortodoxe.

În prezent, Basilica.ro furnizează conținut dedicat și specific fiecărei rețele, bilingv, pe Facebook, Twitter și Instagram. De asemenea, este prezentă cu știrile curente pe Telegram, dar și cu diverse materiale video pe contul oficial de YouTube.

Basilica.ro a depășit recent 111.000 de articole publicate, având o medie de peste 20.000 de vizitatori unici pe zi.

Echipa Agenției de știri Basilica este formată în prezent din nouă persoane: director, editor șef, patru editori, doi fotoreporteri și un administrator social media.

La 15 ani de activitate neîntreruptă, colectivul redacțional adresează mulțumiri pentru sprijin colegilor din Centrul de Presă Basilica, precum și tuturor colaboratorilor și cititorilor care promovează „Binele de știut”.

Foto credit: Basilica.ro

Comentarii Facebook


Știri recente