Ziua internațională a telefonului copilului sărbătorește anual, în data de 17 mai, activitatea liniilor telefonice prin care se oferă ajutor tuturor copiilor din lume. În România, numărul de asistență pentru copii este 116 111 și a fost introdus la 1 octombrie 2008 de Asociația Telefonul Copiilor.
116 111 oferă consiliere specializată, îndrumă copiii către servicii de asistență socială relevante pentru situații în caz de urgență și îi protejează pe aceștia de orice încercare de încălcare a drepturilor lor și a oricărei forme de abuz.
Ziua internațională a telefonului copilului a fost introdusă de alianța Child Helpline International în anul 2003.
În contextul actual, Child Helpline International a anunțat că este pregătită să sprijine organizațiile și statele membre pentru a proteja copiii din Ucraina.
La nivel mondial, din cauza condițiilor provocate de pandemia de COVID-19 a fost semnalată o creștere semnificativă a numărului de apeluri și SMS-uri primite.
În prezent, alianța este formată din 168 de membri, din 141 de țări din întreaga lume. Numai în 2020, copiii și tinerii au contactat în mod activ una din liniile de asistență de 15.176.772 de ori, potrivit Child Helpline International, citat de AGERPRESS.
La 5 ianuarie 2022 a fost lansat în România „telefonul copilului” – 119, linie verde disponibilă 24 /24, la care pot apela toți copiii și tinerii aflați în situații vulnerabile, dar și persoane aflate în cunoștință despre o astfel de situație.
De asemenea, potrivit unui comunicat al Agenției Naționale Antidrog din 2022, în data de 9 mai a fost semnat un protocol de colaborare între Agenția Națională Antidrog și Asociația Telefonul Copilului, în vederea ajutorării imediate și directe a copiilor consumatori de droguri.
În fiecare an, Child Helpline International găzduiește o serie de evenimente pentru a facilita schimbul de informații între membrii săi și pentru a se asigura de funcționalitatea acestora la cel mai înalt nivel.
Foto credit: freepik.com
Urmăreşte-ne pe Instagram: @basilica.ro