Valorile morale, în atenția elevilor clujeni și mureșeni

Colegiul Tehnic de Transporturi „Transilvania” Cluj-Napoca desfășoară un amplu proiect educativ intitulat „Adolescența – povestea definirii identității” la care participă 1120 de elevi și 59 de cadre didactice din 20 de licee din județele Cluj și Mureș. Proiectul este susținut de mai multe parohii clujene și de Fundația „Mitropolitul Bartolomeu”, informează Ziarul Lumina, Ediția de Transilvania.

Proiectul „Adolescența – povestea definirii identității” cuprinde mai multe activități, care se desfășoară până la sfârșitul anului școlar. Până în prezent au avut loc dezbateri în cadrul liceelor implicate, încheiate cu o dezbatere comună în scopul identificării unor metode de cultivare a valorilor morale la vârsta adolescenței. La dezbaterea comună, finală, cu tema „Cum cultivăm valorile morale la vârsta adolescenței”, desfășurată la Colegiul Tehnic de Transporturi „Transilvania”, au participat, pe lângă elevii și cadrele didactice implicate în proiect, invitați din cadrul comunității, între care prof. Mariana Pop, inspector școlar general adjunct al Inspectoratului Școlar Județean Cluj, cadre didactice universitare, reprezentanți ai cultelor religioase.

Pr. Bogdan Ivanov, consilier cultural al Arhiepiscopiei Vadului, Feleacului și Clujului, a vorbit tinerilor despre importanța cultivării valorilor morale în procesul de formare al personalității.

„Un astfel de proiect nu poate fi ocolit de Biserică, aceasta fiind preocupată de tineri, astfel că atât o parte din parohiile clujene cât și Arhiepiscopia și Fundația „Mitropolitul Bartolomeu” sprijină acest proiect”, a spus pr. Bogdan Ivanov, care a adăugat că Biserica propune tinerilor deschiderea unor perspective noi prin care să își privească adolescența și tinerețea și prin care „să revalorizeze această perioadă a formării lor intelectuale din perspectiva valorilor creștine, a valorilor morale, care sunt valorile oricărei educații autentice”.

De asemenea, pr. Bogdan Ivanov a precizat că tinerii trebuie să fie provocați „să își privească tinerețea și în relația cu Dumnezeu. A fi tânăr înseamnă a fi curios, dar această curiozitate trebuie să o dubleze cu discernământ, și a avea reperele a ceea ce se merită să cunoști și să urmărești în viață. Prin parohiile unde aceste școli activează s-au făcut întâlniri cu tinerii, discuții tematice, existând o preocupare constantă pe care Biserica, Înaltpreasfințitul Arhiepiscop și Mitropolit Andrei o au față de educația tinerilor”.

Activități susținute de parohii

Elena Giurgiu, director adjunct al Colegiului Tehnic de Transporturi „Transilvania”, coordonator al proiectului „Adolescența – povestea definirii identității”, a precizat că proiectul a inclus activități susținute de parohiile clujene.

„Întrucât este vorba despre un parteneriat între Școală, Biserică și comunitatea locală, am încercat, prin dezbaterile organizate la nivelul fiecărei instituții de învățământ partenere, în funcție de reprezentanții bisericii unde este arondată școala, să analizăm și să discutăm împreună metode de cultivare a valorilor morale, atât din perspectivă laică cât și bisericească. La școala noastră am avut invitați pe părinții Iacob Cișmaș și Marius Prunean”, a precizat prof. Elena Giurgiu.

Proiectul este susținut de mai multe instituții, între care Biblioteca Județeană „Octavian Goga” – filiala Mărăști Cluj-Napoca; Societatea Academică de Cercetare a Religiilor și Ideologiilor – SACRI Cluj-Napoca; Fundația „Mitropolitul Bartolomeu” Cluj-Napoca; parohiile „Sfântul Dumitru cel Nou” și „Sfântul Arhanghel Mihail” Cluj-Napoca; Facultatea de Psihologie și Științele Educației, Departamentul de Psihologie clinică și Psihoterapie UBB; etc.

Comentarii Facebook


Știri recente