Reportaj în Ziarul de Iași: De ce un profesor de Religie cu 10 la Titularizare a ales să predea la țară

Ziarul de Iași a publicat recent un reportaj despre Ionel Anghel, profesor de Religie. Deși a avut nota 10 la Titularizare, nu a ales o școală din Iași, unde locuiește, ci Școala Gimnazială „Gheorghe Ciobanu” din Andreșeni, județul Iași.

Tânărul cadru didactic apreciază și profesionalismul conducerii școlii și al colegilor și spune că știe mulți profesori ca el care au ales mediul rural datorită atmosferei de comuniune și cooperare din aceste comunități.

De exemplu, la Andreșeni „oamenii sunt legați între ei mai mult, printr-o iubire care se manifestă diferit, în sensul că unul vorbește frumos, altul te încurajează, celălalt te ajută la nevoie”, spune Ionel Anghel.

Despre nota maximă pe care a luat-o la examenul de Titularizare spune că „reflectă și munca altor persoane din viața mea, de la doamna învățătoare la părintele din sat și părinți”.

Profesorul le-a explicat jurnaliștilor de la Ziarul de Iași cum abordează disciplina Religie, o materie sensibilă în societate. De exemplu, „cei care au fost de altă confesiune și-au dorit să participe la ore din propria inițiativă, iar lucrurile acestea îmi dau curaj”, spune el.

Profesorul de Religie îi încurajează pe copii să citească și face cu ei și activități artistice și practice. Sursa foto: Ziarul de Iași

„Chiar zilele trecute vorbeam cu mămica unui elev de o altă confesiune și îi spuneam că lucrurile care ne unesc sunt mai multe și mai importante decât ceea ce ne deosebește și că până la urmă, într-o oră pe săptămână, abia reușim să discutăm, să facem despre ceea ce ne unește, decât despre ceea ce ne desparte.”

Familia și Școala au nevoie să lucreze împreună

„În orice demers educațional există un triunghi familie-școală-elev. În ora de Religie și în relația lor cu Dumnezeu, eu pot să vin cu explicații, să îi îndrum. Însă, un rol important îl are familia și, bineînțeles, relația lor cu Biserica” a mai declarat profesorul Ionel Anghel.

„Încerc să îi responsabilizez, să îi fac să conștientizeze că este important, că așa cum trupul are nevoie de hrană și igienă, tot așa și sufletul nostru are nevoie de Dumnezeu.”

Profesorul a observat că elevii cărora părinții le acordă timp și atenție „sunt la înălțime” la școală.

Elevii de la Școala Gimnazială „Gheorghe Ciobanu” din Andreșeni, județul Iași, lucrează la ora de Religie inclusiv folosind tehnologia. „A crede în Dumnezeu nu înseamnă să fii un înapoiat”, spune profesorul Ionel Anghel. Sursa foto: Ziarul de Iași

Pe copii îi captivează la clasă folosindu-se și de tehnologie. „Cred că îi ajută să înțeleagă că a crede în Dumnezeu nu înseamnă să fii un înapoiat”, spune Ionel Anghel. Astfel, copiii explorează abstracțiuni urmărind filmulețe care le ridică diverse probleme de viață.

Aceasta nu înseamnă că elevii nu sunt încurajați să citească. Lectura este o componentă importantă a procesului educațional, combinată cu ateliere practice și artistice care îi ajută pe elevii care nu excelează în plan teoretic să-și descopere alte daruri și tipuri de inteligență.


Religia face parte din trunchiul comun de discipline predate elevilor din sistemul educațional românesc. Anul trecut, la propunerea cultelor din România, Religia a fost inclusă pe lista disciplinelor la care elevii de la profilul Umanist pot susține examenul de Bacalaureat.

Sursa foto: Ziarul de Iași

Urmărește-ne pe Telegram: t.me/basilicanews

Comentarii Facebook


Știri recente