Rânduiala folosirii aghesmei mari

Până la Odovania praznicului Botezului Domnului, credincioșii sunt îndemnați să consume în fiecare zi agheasma mare. Aceasta are o rînduială diferită față de agheasma mică.

„Această apă sfințită o singură dată pe an are o rânduială specială în sensul că se folosește doar în aceste opt zile de către credincioși dimineața în special înainte de mâncare după ce credincioșii și-au făcut rugăciunea iau puțină din această agheasmă. Sigur că în această perioadă se cere din partea credincioșilor ca să aibă o cuviință deosebită din punct de vedere spiritual pentru că această agheasmă este ca un medicament foarte puternic, dar trebuie ca omul să fie și pregătit ca să-l primească pentru că altfel nu-și are efectul dorit”, a explicat pentru TRINITAS TV Arhim. Dimitrie Irimia, Mare Eclesiarh al Catedralei „Sf. Spiridon” – Nou din Capitală.

Față de aghiasma mică, care poate fi consumată în fiecare zi a anului, agheasma mare nu poate fi consumată în celelalte zile, după Odovania praznicului Botezului Domnului, decât cu binecuvântarea duhovnicului.

Tot referitor la agheazma mare, credincioșii trebuie să rețină că este greșită concepția că 8 zile după Bobotează nu se spală întrucât sunt sfințite toate apele.

O altă concepție greșită și care nu are legătură cu tradiția Bisericii este cea legată de punerea, în Ajunul Bobotezei, de către fetele necăsătorite, a unui fir de busuioc sub pernă pentru a-și visa ursitul.

Agheasma mare trebuie păstrată la loc de cinste în casă.

Comentarii Facebook


Știri recente