Proiectul cultural-educativ Școala iubirii creștine versus școala violenței la Săvinești, jud. Neamț

Parohia „Sfinții Voievozi” – Săvinești, Protopopiatul Roznov, județul Neamț, în parteneriat cu Fundația „Solidaritate și Speranță” – filiala Săvinești, continuă și anul acesta proiectul cultural-educativ „Școala iubirii creștine versus școala violenței” cu școala, primăria și dispensarul din Săvinești, informează „Ziarul Lumina”.

Prima întâlnire din acest an a avut loc la Centrul social-educativ „Popasul iubirii milostive” din Săvinești, în data de 30 ianuarie 2014, și a avut ca tematică „Conflictul”. S-a identificat și s-a definit conflictul, s-a discutat despre nevoile care determină conflictele, despre structura conflictului (contradicția, atitudinea, comportamentul), dar și despre modalități de mediere a conflictului, fiecare dintre cei prezenți aducându-și contribuția din perspectiva profesională. Gazda acestei întâlniri a fost părintele paroh Petru Munteanu, iar printre invitați au fost câteva cadre didactice de la Școala Gimnazială „I. Gervescu” Săvinești, însoțite de directorul instituției, Ana Vasiliu, și de directorul adjunct al școlii, Valeriu Socol. Cadrele didactice au supus discuției conflictele dintre părinți și copii, conflictul între generații. Din partea Inspectoratului de Poliție Județean Neamț au participat subcomisarul Daria Oatu și agentul principal Iulia Maftei. De asemenea, prezent la această întâlnire a fost și psihologul Ovidiu Jumanca, care a menționat că educația se face din două tabere: copii și școala. Părintele Petru Munteanu a completat dezbaterile pe tema conflictului, concluzionând: „Biserica consideră că un conflict apare atunci când se diluează sau chiar dispare iubirea ca o relație, o împărtășire, o emoție care aduce respect, mângâiere și iertare. Sfinții Părinți ne îndeamnă să practicăm rugăciunea ca vindecare, ca terapie, ca dialog, dar nu unul direct, ci unul în comuniune cu Dumnezeu. Practica rugăciunii este începutul însănătoșirii noastre”.

Comentarii Facebook


Știri recente