Profesorul american Read Schuchardt de la Wheaton College din Illinois a susținut ieri seară, 14 iunie 2016, o conferință la Facultatea de Teologie Ortodoxă din București. Tema dezbătută a fost De la icoană la logo: Simbolistica religioasă medievală versus iconografia capitalistă contemporană, informează TRINITAS TV.
Read Schuchardt le-a precizat tinerilor: „Cu cât este mai prezentă tehnologia, cu atât cultura devine mai laică. Aşa că ecologiştii media sunt interesaţi de modul cum tinerii pot folosi media în loc să fie folosiţi de aceasta”.
Prezentarea profesorului Schuchardt a inclus o adevărată lecție despre simbolistică și a arătat puterea simbolului în lumea contemporană dominată de marketing și consumerism. Din această perspectivă, el a subliniat diferența dintre icoană și logo.
Pentru un credincios, pentru un creştin, icoana este o fereastră către o spiritualitate reală, iar diferenţa dintre aceasta şi un logo, este faptul că logo-ul imită icoana. Aceasta însă este o fereastră către profitul multinaţionalelor. Pe scurt, este un truc.
De asemenea, profesorul a apreciat că Biserica trebuie să evidențieze mai mult viața în parohie, dar și viața în familie.
Trebuie pur şi simplu să spunem o poveste mai bună. Biserica trebuie să se străduiască să arate viaţa în parohie şi viața în familie într-un mod mult mai atrăgător în această lume a marketingului şi publicităţii.
În partea a doua a conferinței, studenții au intrat într-un dialog interactiv cu profesorul american. Au aflat astfel despre implicațiile tehnologiei în viața personală și comunitară, despre riscurile comunicării excesive în spațiul virtual, dar și despre modul în care pot aborda cu discernământ avantajele acestui tip de comunicare.