Prichindeii de la Centrul de Zi pentru copii antepreșcolari „Sfânta Irina” din Blaj au sărbătorit venirea primăverii printr-o serie de activități educative inedite. Sub genericul „Primăvara prichindeilor”, micuții, ajutați de angajații centrului, au participat în această perioadă la mai multe activități de socializare și la ateliere educative în cadrul cărora au învățat să confecționeze mărțișoare, felicitări și diverse obiecte decorative, potrivit Biroului de Presă al Asociației Filantropia Ortodoxă Alba Iulia.
Chiar dacă în luna martie vremea a fost uneori capricioasă, în cadrul centrului de zi de la Blaj a fost declarată „Primăvara prichindeilor”, iar fiecare zi a fost însorită și plină de activități educative care au culminat cu serbări în care copii s-au întrecut în poezii și cântecele.
Pentru implicarea lor în cadrul acestor activități copii au primit cadouri oferite cu generozitate de trei donatori din Germania și România.
„Copiii au fost răsplătiți primind cadouri din partea familiilor Binder și Filker din Germania și jucării sau jocuri din partea doamnei Olga Ciufudean. Le mulțumim celor care s-au alăturat demersului nostru și susțin permanent activitatea noastră social – filantropică. Am primit în decursul timpului din partea acestor familii jucării și jocuri, materiale didactice sau mobilier. Aceste donații sunt foarte importante pentru centrul nostru și contribuie la buna desfășurare a activităților” a spus părintele Vasile Seicean, coordonatorul Centrul de Zi pentru copii antepreșcolari „Sfânta Irina” din Blaj.
***
Peste 40 de copii din Blaj cu vârsta între 0 și 3 ani beneficiază de serviciile Centrului de Zi pentru copii antepreșcolari „Sfânta Irina”, un centru pilot la nivelul rețelei sociale a Patriarhiei Române. Centrul funcționează din vara anului 2012 în cadrul rețelei social-filantropice a Arhiepiscopiei Ortodoxe a Alba Iuliei fiind coordonat de Asociația Filantropia Ortodoxă Alba Iulia. Acesta vine în sprijinul familiilor tinere, care au în primul rând o situație materială mai dificilă sau se află în situații speciale cum ar fi: părinți divorțați, familii monoparentale, familii fără venituri sau cu venituri foarte mici, familii cu un singur întreținător, familii în care părinții nu sunt încadrați în câmpul muncii, părinții studiază încă sau familii numeroase. Copiii au asigurate zilnic două mese principale și două gustări, igienizare corespunzătoare, program de odihnă, activități educative cu caracter ludic, activități de socializare și integrare, de recreere, evaluare psihologică periodică a dezvoltării cognitive și intervenție logopedică. De asemenea, părinții primesc consiliere socială și psihologică, informare, mediere în relațiile cu serviciile sociale și instruire în ceea ce privește educarea și îngrijirea corespunzătoare a copilului mic.