Preotul merge la casele credincioșilor pentru a le reaminti de propriul lor Botez: Patriarhul Daniel

Primind preoții cu Ajunul Botezului Domnului la Reședința Patriarhală, Preafericitul Părinte Patriarh Daniel a subliniat importanța și semnificațiile acestei tradiții sfinte.

„În această zi, preotul ajunge la casele credincioșilor pentru a reaminti creștinilor propriul lor Botez”, a spus Preafericirea Sa duminică după ce i-a primit pe slujitorii Catedralei Patriarhale care au vestit Botezul Domnului și au sfințit cu Agheasmă Mare încăperile Reședinței.

PF Daniel primește preoții cu Ajunul Botezului Domnului. ©Ziarul Lumina / Luigi Ivanciu

Patriarhul a explicat că de Bobotează ne bucurăm de prezența lucrătoare și sfințitoare a Aghesmei Mari, dar și de amintirea și reînnoirea Botezului nostru, mai ales că am fost botezați copii.

„Acum, ca persoane mature, ca adulți, avem o conștiință a valorii propriului nostru Botez prin care am primit iertarea păcatelor, înfierea în harul Duhului Sfânt și arvuna învierii, mai întâi, a sufletului din moartea pricinuită de păcat și apoi prin pregătirea pentru învierea cea de obște”.

O casă orientată spre biserică

Mai mult decât atât, tradiția mersului „cu Ajunul” sfințește casele și le orientează spre biserică.

„Această tradiție pe care Sfinții Părinți au rânduit-o ne arată că fiecare casă unde locuiesc creștinii este o casă orientată spre biserică, este o casă a celor botezați în numele Preasfintei Treimi, a lucrării harului Preasfintei Treimi”, a subliniat Preafericirea Sa.

Arhim. Clement Haralam cu Ajunul Bobotezei la Reședința Patriarhală. ©Ziarul Lumina / Luigi Ivanciu

Dar cum Mântuitorul Iisus Hristos s-a botezat în apele Iordanului, în natură, cu prilejul sărbătorii Botezului Domnului se sfințește firea întreagă a apelor, a adăugat Părintele Patriarh.

„De aceea, cu apa sfințită cu prilejul Botezului Domnului noi sfințim nu numai persoanele, prin gustarea și stropirea cu Agheasma Mare, ci și casele, gospodăria. Unii credincioși stropesc și spațiile unde locuiesc animalele și grădinile, pentru că un creștin ortodox dorește să fie în permanent prezent și activ în iubirea Preasfintei Treimi”.

„Noi nu închidem pe Dumnezeu în biserică ca să-L întâlnim doar când mergem acolo, ci vrem să simțim prezența lui în casa noastră și în toate lucrările din jurul casei”, a evidențiat Patriarhul Daniel.

La final, Patriarhul a reamintit că această apă „vindecătoare, dar și întăritoare în credință” se consumă pe nemâncate timp de opt zile până la Odovania Botezului Domnului.

„Aceste opt zile simbolizează, prin numărul 8, orientarea noastră spre viața veșnică. Apa aceasta sfințită, care ne aduce aminte de Botezul nostru în numele Preasfintei Treimi, ne arată că noi nu suntem făcuți pentru mormânt, ci pentru viață și bucurie veșnică”.

În Ajunul Botezului Domnului, Preafericitul Părinte Daniel a participat la Sfânta Liturghie în Paraclisul „Sfântul Grigorie Luminătorul” din incinta Reședinței Patriarhale. La predică a vorbit despre lucrarea Sfântului Ioan Botezătorul care poate fi rezumată în pregătirea societății pentru primirea Mântuitorului prin pocăință și schimbare etică.

Foto credit: Ziarul Lumina / Luigi Ivanciu

Comentarii Facebook

Lasă un răspuns


Știri recente

Mihai Eminescu a fost evocat peste ocean

În perioada 11-12 ianuarie la New York a avut loc Simpozionul „Mihai Eminescu”. Cea de-a XXVII-a ediţie a reliefat multiple aspecte din creația poetică și jurnalistică a marelui poet român. Evenimentul s-a desfăşurat sub auspiciile…