„Dumnezeiasca Liturghie este un mesaj al bucuriei, pentru că moartea nu are ultimul cuvânt”, a spus Mitropolitul Teofan al Moldovei și Bucovinei după slujba Învierii oficiată în noaptea de Paști la Catedrala Mitropolitană din Iași.
„Da, moartea nu are ultimul cuvânt, nu mormântul este treapta finală a vieții, nu bezna gropii în care trupul nostru este așezat arată că aceasta ar fi realitatea ultimă, ci mormântul prin care toți vom trece este doar trecere, trecere din prima parte a vieții spre cea de-a doua parte a vieții, în veșnicie.”
Mormântul, loc de trecere
Înaltpreasfinția Sa a amintit semnificația cuvântului „Paște” în limba ebraică: „Înseamnă trecere, trecere prin mormânt, trecere din această viață în partea cea de-a doua a vieții noastre, de aceea Paștele este bucurie, bucurie pentru că nu moartea este definitivă”.

„Oare nu credem în dragoste? Dacă n-ar fi înviere, dragostea ar fi limitată, ar dura până la mormânt, adică nu ar fi dragostea adevărată când într-o bună zi te desparți de cel pe care-l iubești. Moartea nefiind definitivă, există doar o separare pentru un an, pentru mai mult și ne întâlnim din nou cu ființa iubită”, a subliniat Mitropolitul Moldovei și Bucovinei.
Ce înseamnă „fiu al Învierii”
„Sfântul Apostol Pavel spune că noi, oamenii, suntem fii a Învierii, fii și fiice ale Învierii”, a adăugat Înaltpreasfinția Sa. „A fi fiul sau fiica Învierii înseamnă a fi fiul sau fiica a bucuriei. A fi ortodox și om trist este o contradicție.”
Părintele Mitropolit Teofan a explicat ce înseamnă să fii fiu sau fiică a Învierii: „Fiu al învierii este omul cu inima largă, cu inima lărgită, cu o inima care cuprinde și pe cei păcătoși, pentru că și noi suntem păcătoși”.

„Inima largă cuprinde și pe cel necredincios, pentru că și noi de multe ori avem puțină credință”, a adăugat Înaltpreasfinția Sa.
„Fiul al învierii cu inimă largă înseamnă omul care îl cuprinde în inima sa și pe cel străin, pentru că și noi suntem străini în această lume, călători prin ea, patria noastră este Împărăția Cerurilor. Creștinul este fiul al învierii, pentru că are inima largă, cuprinde în ea și durerea celorlalți, pentru că și noi avem durerile noastre, iar durerea pentru durerea celuilalt vindecă durerea proprie.”
„Suntem fii ai învierii, pentru că suntem fii ai Liturghiei. Liturghia este adevăratul moment de Paște”, a mai spus Înaltpreasfințitul Părinte Teofan spre finalul predicii, invitându-i pe participanții la slujba de Înviere să rămână și la Sfânta Liturghie din noaptea de Paști.
Duminică, Mitropolitul Teofan al Moldovei și Bucovinei și Episcopul vicar Nichifor Botoșăneanul al Arhiepiscopiei Iașilor au participat la Vecernia din prima zi de Paști (A doua Înviere).
Foto credit: Doxologia.ro / Oana Nechifor