Biserica Online: Pașii pe care trebuie să-i urmeze o parohie pe Twitter

Twitter nu este în topul preferințelor românilor. Există în prezent sub 400.000 de utilizatori din țara noastră, din care aproximativ 24.000 activi. Însă acest lucru nu trebuie să descurajeze o instituție să fie prezentă și acolo. 

Twitter este un mod rapid, concis și ușor de conectare cu publicul. Cu peste 310 de milioane de utilizatori înregistrați, platforma reprezintă o mare de conținut care așteaptă să fie citit, urmărit și re-distribuit.

Twitter este iubit în SUA, unde se află peste 50% dintre utilizatori, dar și în Marea Britanie, Australia, Brazilia, Canada, India, Franța, Indonezia, Iran și Irlanda. Astfel, dacă parohia sau instituția pe care o reprezinți este în contact cu persoane sau instituții din aceste țări, Twitter este rețeaua de socializare prin care să cultivi această relație.

De asemenea, poți să-i informezi pe credincioși cu privire la viața Bisericii din întreaga lume, poți transmite informații utile, poți să realizezi o campanie de comunicare și promovare, poți crea în jurul contului parohial o adevărată comunitate online.

Pașii de urmat în crearea contului sunt similari cu cei de pe alte rețele de socializare.

Nume & Handle

Numele de utilizator ales trebuie să fie unic și să fie numele cel mai scurt posibil care descrie instituția/parohia/mănăstirea pe care o reprezinți.

Pe lângă nume, trebuie să fii atent la acel handle după care poți fi găsit pe Twitter.

De exemplu: Parohia „Sf. Mc. Sabin Egipteanul” și „Sf. Cuv. Hristodul din Patmos” din satul Vlădeni ar putea avea pe Twitter numele Parohia Sabin-Vlădeni și handle @parohiasabinv.

Imagine

Fotografia de profil ar trebui să fie logo-ul parohiei ori, în lipsa lui, o imagine specifică sau un detaliu care să ducă cu gândul la un aspect din mentalul colectiv al comunităţii.

Imaginea de profil încărcată trebuie să fie 1/1. Dimensiunea recomandată este de 400/400 pixeli și să ocupe maxim 2MB. Trebuie luat în considerare faptul că platforma o va afișa în forma unui cerc, eliminând marginile.

Nu este indicat ca în fotografia de profil să fie prezentat preotul paroh, ierarhul locului sau o altă persoană. Persoane din comunitate ar putea să apară în imaginea de copertă. Tot în această zonă ar putea fi folosită o fotografie a lăcașului de cult sau alte imagini specifice.

În ceea ce privește dimensiunea imaginii de copertă – numită și header, se recomandă 1500/500 pixeli însă în crearea ei trebuie să iei în considerare două aspecte:

  • La urcarea imaginii, Twitter taie din marginea de sus și de jos.
  • Informațiile din colțul din stânga jos nu vor putea fi vizibile din cauza imaginii de profil.

Bio

La secțiunea Bio este indicat să scrii câteva cuvinte (160 de caractere) despre misiunea, istoricul și activitatea instituției.

Există, de asemenea, opțiunea de a adăuga locația, site-ul instituției și alte date de contact care să faciliteze comunicarea cu cei interesați.

Aspect

Platforma Twitter oferă mai multe opțiuni de afișare: ai de ales în crearea temei pentru contul tău din cele șase culori disponibile, cinci dimensiuni pentru font și trei categorii de fundal.

Nu uita de ce te afli pe Twitter

Odată ce ai creat pagina, începe să fii activ. Scopul principal al rețelei este acela de socializare. Urmărește conturi din aria ta de activitate, adaugă comentarii și distribuie informații de interes pentru urmăritori.

În acest demers de socializare, nu uita misiunea instituției tale, aceea de a transmite învățătura Bisericii și de a le oferi conținut edificator, dar și consiliere spirituală credincioșilor.

Twitter permite utilizatorilor să posteze mesaje până la un total de 280 de caractere, limită care include semne de punctuație și spații.

Pentru a comunica în privat poți folosi opțiunea DM (direct message). Poți trimite mesaje către un utilizator sau un grup de utilizatori.

Un lucru specific Twitter este posibilitatea creării unor liste de conturi urmărite. Poți, de asemenea, urmări liste create de alte persoane. Un rol foarte important în categorizarea și ierarhizarea informațiilor îl au și #hashtag-urile.

Despre liste, hashtag-uri, trending și conținut vom scrie în articolele următoare din Seria Biserica Online.


Pentru ultimele noutăți din lumea ortodoxă, urmărește-ne pe Twitter – @AgentiaBasilica!

Sursă Foto: Auto Monkey

Comentarii Facebook


Știri recente