Instagram Stories – eticheta unui cont activ

Imaginea unei instituții pe Instagram presupune mai mult decât simpla prezență, dar prezența constantă aduce un mare plus. Prin Instagram Stories un cont poate fi etichetat drept activ sau nu. 

În 2016, Instagram a cunoscut o descreștere în ceea ce privește interesul utilizatorilor față de aplicație. Tinerii erau atrași mai mult de aplicația Snapchat care le permitea să posteze fotografii și clipuri video care dispăreau după 24 de ore. Instagram a preluat această idee și a implementat-o sub forma unei opțiuni numite Povestea mea (Instagram Story), care a generat o schimbare profundă la nivelul interacțiunii pe social media.

Pe lângă faptul că această nouă caracteristică a ajutat la redresarea și dezvoltarea Instagram, a devenit unul dintre cele mai captivante tipuri de interacțiune din mediul online.

De ce a devenit Instagram Story atât de popular?

Motivele se pot împărți în două categorii:

În primul rând, curiozitatea pe care o manifestăm noi înșine cu privire la ceea ce fac ceilalți. Prin intermediul poveștilor avem acces rapid și ușor, doar printr-o simplă atingere de ecran, la noutățile de la un număr mare de oameni sau organizații.

Iar natura efemeră a acestor informații ne face să dorim să le verificăm mai des.

În al doilea rând, noi înșine avem dorința de a împărtăși oamenilor propriile noastre gânduri sau imagini pe care le creăm și primim satisfacție din această acțiune.

Potrivit unui studiu al Universității Harvard, 30-40% din conversația umană este dedicată împărtășirii informației despre sine. Studiul a descoperit că această împărtășire a gândurilor și a sentimentelor cu alți oameni, activează zonele din creier asociate cu recompensa.

De asemenea, un alt studiu arată că actul documentării evenimentelor prin fotografiere accentuează percepția și amintirea acelor experiențe și poate crea emoții pozitive.

Aceste lucruri se aplică și atunci când vorbim de un cont de Instagram al unei parohii, mănăstiri sau organizații religioase. Pe lângă postările clasice despre care am scris deja în Biserica Online, să acordăm atenție și zonei de story!

Cum creez o poveste pe Instagram?

Pentru a crea o poveste (story) pe Instagram, apasă în partea din stânga sus a ecranului sau glisează la dreapta de oriunde din Flux.

Atinge pictograma din partea de jos a ecranului pentru a fotografia sau ține-o apăsată pentru a filma.

Poți alege o fotografie sau un clip video deja create din galeria telefonului, glisând în sus oriunde pe ecran sau accesând imaginea din stânga jos a ecranului.

După alegerea materialului pe care dorești să îl distribui, aplicația îți oferă o serie de opțiuni înainte de a o face publică.

În primul rând, poți adăuga filtre de culoare glisând la stânga sau la dreapta pe imagine.

În al doilea rând, pictogramele aflate în partea de sus a ecranului îți permit:

să adaugi un text pe care îl poți personaliza (font, mărime, așezare).

să adaugi sondaje, mențiuni ale altor conturi (persoane sau organizații), hashtag-uri, stickere, locație, dată etc.

să desenezi pe imagine.

să salvezi povestea în telefon.

Pentru a șterge orice element (text, sticker etc.), glisează-l și fixează-l pe pictograma care apare în partea de jos a ecranului.

Din același meniu vei putea atașa un link extern pe care utilizatorii să-l acceseze, glisând în sus (Swipe up), dar numai după ce contul pe care îl administrezi va depăși 10.000 de urmăritori.

Când ai terminat de editat, publică apăsând Povestea ta sau Trimite către în partea din dreapta jos a ecranului, pentru a distribui fie tuturor oamenilor care te urmăresc, fie unui grup restrâns de urmăritori (Prieteni apropiați / Close friends).

Asupra setărilor de confidențialitate poți reveni și după publicarea poveștii, accesând meniul Mai mult din dreapta jos.

De asemenea, poți salva povestea la secțiunea Repere (Highlights) apăsând Evidențiază (dreapta jos). În acest caz, povestea ta va rămâne într-o arhivă vizibilă urmăritorilor tăi.

Fotografiile și clipurile video vor dispărea după 24 de ore, cu excepția cazului în care le adaugi la Repere.

Cine poate să vadă povestea?

Vizibilitatea poveștii depinde de setările de confidențialitate ale contului tău:

  • dacă ai un cont privat, numai urmăritorii îți pot vedea povestea
  • dacă ai un cont public, orice utilizator poate să vadă povestea

Poveștile publice pot apărea și în secțiunea aplicației Caută și explorează. De asemenea, dacă ai adăugat un hashtag (etichetă) sau o locație, postarea ta poate apărea inclusiv în paginile respective de hashtag sau locație, devenind astfel vizibilă unui public mai mare.

Pentru a afla cine ți-a vizualizat povestea, deschide-o și glisează în sus. Vei avea acces la numărul și numele utilizatorilor respectivi. Aceste informații sunt vizibile doar celui care administrează contul. 

Arhiva de povești

Poveștile pe care le distribui sunt salvate automat în arhivă și devin private o dată ce trec cele 24 de ore, prin urmare nu este necesar să le salvezi pe telefon. Verifică totuși dacă această opțiune este activată în contul tău urmând următorii pași: Meniu – Setări – Confidențialitate – Poveste – Salvează în arhivă (activare sau dezactivare).

Dacă ștergi o poveste înainte să dispară de la sine, aceasta nu va fi salvată în arhiva ta.

Unde pot găsi poveștile arhivate?

Poți vedea poveștile salvate în arhivă accesând: Meniu – Arhivă.

În acest meniu ai următoarele opțiuni:

  • să ștergi o anumită poveste (apăsând pe ea și apoi alegând Șterge din meniul din dreapta jos). În cazul în care fusese salvată în Repere, va dispărea și de acolo.
  • să redistribui o poveste din arhivă către Povestea mea sau într-un mesaj direct către cineva.

Tot în această secțiune, în partea de jos a ecranului, aplicația te va notifica cu privire la Amintiri, postările din ziua respectivă, dar și din alți ani.

Este o opțiune utilă dacă dorești să readuci în atenția comunității tale anumite evenimente.

Repere (Highlights)

Dacă dorești ca anumite povești să poată fi văzute și după trecerea celor 24 de ore de la postarea lor, le poți adăuga într-o secțiune specială numită Repere sau Highlights.

Mai mult, pot fi create mai multe categorii de repere în funcție de conținut: fotografii de la un anumit eveniment, citate, materiale dedicate unei perioade specifice a anului etc.

Poți crea o nouă categorie apăsând butonul dedicat din pagina principală a profilului și selectând poveștile pe care dorești să le incluzi.

O altă variantă pentru crearea unui reper este să accesezi opțiunea direct din Povestea ta (butonul Evidențiază din dreapta jos).

Poți încărca din galeria telefonului coperți create anterior (imagini reprezentative) pentru fiecare categorie de Reper, intrând în povestea respectivă și alegând: Mai mult (dreapta jos) – Editează conținutul evidențiat – Editează coperta.

Elemente creative pentru povești

Instagram a dezvoltat constant secțiunea Povestea mea, adăugând periodic noi opțiuni pentru crearea unor fotografii sau clipuri video cât mai interactive prin: efecte de mișcare, muzică de fundal, filtre pentru portrete.

Interacțiunea cu membrii comunității a fost favorizată de apariția unor opțiuni precum: crearea de sondaje, adresarea de întrebări, de teste sau elemente prin care urmăritorii pot oferi feedback.

Glisând în partea de jos a ecranului găsești câteva opțiuni care periodic devin din ce în ce mai diversificate prin actualizările pe care le face Instagram.

Prin efectul Boomerang poți crea o rafală de fotografii cu efect de mișcare, care se derulează în continuu înainte și înapoi.

Cu ajutorul efectului Superzoom poți înregistra un clip video care să mărească automat un obiect și să redea un efect sonor. Atinge oriunde pe ecran pentru a selecta o regiune sau un obiect pe care dorești să-l evidențiezi, după care atinge cercul din partea de jos pentru a începe înregistrarea.

După cum am menționat, pentru a înregistra un clip video direct în aplicație, trebuie să ții apăsat pe ecran. Instagram a dezvoltat o alternativă prin opțiunea Mâini libere care permite înregistrarea fără a fi nevoie să ții apăsat ecranul. Apasă o dată pentru a începe înregistrarea unui clip sau atinge și ține apăsat ca să apară un cronometru care numără invers până la începerea înregistrării.

Cu opțiunea Creează poți scrie un text, poți adăuga diverse elemente (GIF-uri, sticker-e) fără a fi nevoie să folosești o fotografie sau un videoclip.

Pentru a distribui o filmare în direct și a intra în legătură cu urmăritorii în timp real, folosește opțiunea Live. În timp ce înregistrezi un video, poți alterna între camera frontală și cea de pe spatele telefonului, folosind acest buton .

Un clip video în direct încheiat nu mai apare în aplicație decât dacă distribui o înregistrare a lui în povestea ta.

Sfaturi practice

  • Când vizualizezi poveștile de pe Instagram, poți face pauză pe o anumită fotografie sau videoclip, ținând ecranul apăsat.
  • De asemenea, poți apăsa în stânga ecranului pentru a reveni la povestea anterioară sau poți apăsa în dreapta ecranului pentru a trece la următoarea poveste.
  • Dacă dorești să creezi o poveste într-un soft de editare a imaginii, pe care să o încarci ulterior pe Instagram, dimensiunea pe care trebuie să o ai în vedere este 1920 x 1080 px.

Odată ce am înțeles cum funcționează Poveștile din Instagram, trebuie să avem în vedere și efectele pe care acestea le pot produce asupra oamenilor.  În prezent, problema însingurării este din ce în ce mai întâlnită și aparent, social media nu aduce beneficii.

O serie de studii au semnalat că oamenii au tendința de a-și crea o identitate virtuală mult îmbunătățită față de realitate, producând celorlalți emoții negative precum gelozie sau invidie, lucru care poate fi confirmat și din experiențele noastre personale.

Prin urmare, să ne gândim cum putem avea influență pozitivă prin materialele pe care le promovăm. Să nu uităm să acordăm atenție răspunsurilor și interacțiunii cu ceilalți și dacă este posibil, să încurajăm comunitatea să se implice nu doar online, ci și offline.

Sursă foto: Bannersnack Blog

Comentarii Facebook


Știri recente