Directorul Agenției de știri Basilica: Sperăm ca mottoul nostru să nu fie doar „Binele de știut”, ci și „Binele de făcut”

Agenția de știri Basilica a Patriarhiei Române împlinește vineri 15 ani de activitate, prilej cu care directorul ei, Aurelian Iftimiu, a fost invitat în emisiunea „Lumina cunoștinței” de la Radio Trinitas.

El a vorbit cu realizatoarea Narcisa Urucu despre comunicarea Bisericii în era noilor tehnologii media, despre nevoia de a oferi publicului general o imagine reală despre activitatea și mesajul Bisericii Ortodoxe Române, dar și despre dorința de a inspira oameni și comunități pentru împlinirea binelui în societate.

Binele de știut este mottoul nostru. Ne identificăm cu el, dar sperăm să nu transmitem doar atât, să nu le transmitem cititorilor noștri că ei au doar de știut binele, ci că au și de făcut binele. De aceea, noi sperăm să avem mottoul nu doar Binele de știut, ci și Binele de făcut”, a spus consilierul patriarhal.

El i-a mulțumit Părintelui Patriarh Daniel, fondatorul agenției, pentru viziunea și sprijinul oferite acestui proiect mediatic: „Doresc să-I mulțumesc pe această cale pentru sprijinul de mulți ani, constant, și interesul pe care îl oferă noilor medii de comunicare”.

Aurelian Iftimiu, consilier patriarhal coordonator și directorul Agenției de știri Basilica a Patriarhiei Române, a fost invitatul emisiunii „Lumina cunoștinței” de la Radio Trinitas vineri, 16 iunie 2023, când agenția a împlinit 15 ani de prezență online. Foto: Basilica.ro / Mircea Florescu

Care este secretul comunicării

Secretul comunicării online, ca și al comunicării în general, este „să știi care este relația ta cu Dumnezeu, care este relația ta cu semenii și care este relația ta cu tine”, a precizat directorul celei mai tinere componente a Centrului de presă Basilica al Patriarhiei Române.

Agenția este ocrotită de Sf. Cuv. Dimitrie cel Nou, ocrotitorul Bucureștilor, fiind înființată în mod oficial în ziua lui de pomenire din anul 2007. Prima știre a fost, însă, publicată în 16 iunie 2008 și era despre sărbătoarea Pogorârii Sfântului Duh.

Printre primele știri publicate a fost și cea despre trecerea la cele veșnice a Sfântului Mitropolit Andrei Șaguna.

„Sfântul Andrei Șaguna a avut o activitate mediatică importantă, el fondând Telegraful Român. Este chiar reprezentat în icoană cu ziarul Telegraful Român, care este publicat până astăzi și ar putea fi considerat și Sfântul Andrei Șaguna un fel de ocrotitor al jurnaliștilor, cel puțin al jurnaliștilor ortodocși români”, a remarcat Aurelian Iftimiu.

Efort constant și creștere organică

Directorul Agenției de știri Basilica a mai amintit că, în urmă cu 15 ani, cele mai multe indexări de pe Google referitoare la Biserica Ortodoxă Română erau negative, dar, în timp, cu mult efort și perseverență, creșterea organică înregistrată de site în mediul online și pe rețelele de socializare a remediat aceasta și a echilibrat imaginea Bisericii în acest mediu de comunicare.

„Am crescut treptat, apoi am avut un boom, o creștere foarte rapidă, iar acum este o creștere constantă pe fiecare platformă”, a adăugat el.

Aurelian Iftimiu, consilier patriarhal coordonator și directorul Agenției de știri Basilica a Patriarhiei Române, a fost invitatul emisiunii „Lumina cunoștinței” de la Radio Trinitas vineri, 16 iunie 2023, când agenția a împlinit 15 ani de prezență online. Foto: Basilica.ro / Mircea Florescu

„Astăzi, când cineva caută pe cuvinte-cheie, găsește inclusiv la Google News, link-uri de la Basilica.ro. Desigur, sunt indexate și alte site-uri, dar pentru noi este o bucurie, pentru că nu am investit fonduri în această direcție.”

„Este muncă pură, este un efort de ani de zile și pentru aceasta vreau să le mulțumesc din toată inima colegilor mei că au avut deschiderea, au avut înțelegerea importanței rolului pe care îl avem să transmitem mesajele netrunchiate, clare și care corespund adevărului”, a continuat Aurelian Iftimiu.

„Aceasta face Biserica și aceasta este, bineînțeles și direcția pe care o are Centrul de Presă Basilica.”


Agenția de știri Basilica face parte din Centrul de Presă BASILICA înființat în cadrul Sectorului Comunicații și Relații Publice al Administrației Patriarhale.

Misiunea agenției este cultivarea unei relații active, bazată pe dialog, între Biserică și societate, dezvoltarea dialogului dintre Biserică și tineretul ortodox, susținerea moralei creștine și a valorilor tradiționale românești.

Din 2015, Agenția de știri Basilica a intrat, treptat și pe rețelele de socializare:

Foto credit: Basilica.ro / Mircea Florescu

Comentarii Facebook


Știri recente