Denia din Sfânta și Marea Marți la Patriarhie

La Catedrala Patriarhală din București a fost săvârșită, astăzi, 14 aprilie 2014, Denia din Sfânta și Marea Marți. Conform Sinaxarului citit la această slujbă „în Sfânta și Marea Marți se face pomenire de cele zece fecioare din Sfânta Evanghelie”.

Sfânta slujbă a fost oficiată de un sobor de preoți și diaconi, slujitori ai Catedralei, condus de către Părintele Arhim. Teofil Anăstăsoaie, Marele eclesiarh al Catedralei Patriarhale.

În cadrul acestei slujbe s-au citit pericopele evanghelice de la Sfântul Evanghelist Matei capitolul XXII, versetele 15 la 46 și capitolul XXIII, versetele de la 1 la 39.

Cuvântul de învățătură a fost rostit de Părintele prof. dr. Daniel Benga de la Facultatea de Teologie Ortodoxă din București care a vorbit despre printre altele despre frumusețea stării de așteptare a creștinului în vederea mântuirii: „Participând la slujbele Deniilor cu așteptare, priveghere, cântându-i Mirelui, ne gătim cămările de nuntă. Luminânda pe care o cântăm la slujba Deniei în primele trei zile spune: Cămara Ta Mântuitorule o văd împodobită și îmbrăcăminte nu am ca să intru în ea. Ce îmbrăcăminte trebuie să aibă sufletul ca să poată intra în cămara lui Hristos ? Este îmbrăcămintea fecioriei, curăției, sincerității și frumuseții sufletești. Numai astfel de suflete vor putea sta la masă cu Dumnezeu în casa Lui. De aceea, aș putea concluziona plecând de la această trăire frumoasă a săptămânii în care ne aflăm spunând că înainte de toate creștinismul este așteptare și pregătire. Este vorba despre așteptarea în înfăptuire de fapte bune, luptând cu patimile noastre, căutând și încercând să ne asemănăm fecioarelor înțelepte”.

„Așteptarea este pregătire. Cu alte cuvinte dacă știi că un oaspete de seamă vine la tine sau te duci într-o vizită atunci te pregătești frumos, îți cureți hainele și te îmbraci frumos. Astfel, așteptarea noastră este de fapt o pregătire minunată a vieții veșnice pe care o așteptăm. Acest lucru se va întâmpla concret în aceste zile deoarece credința noastră nu este teofanie, adică nu este numai un Dumnezeu care S-a arătat din cer, ci este un Dumnezeu care a venit la noi, care S-a Întrupat, care nu ne-a adus o morală, ci un mod de viață, care ne-a adus Învierea arătându-ne că Învierea este taina credinței noastre. Cu alte cuvinte noi nu celebrăm idei sau morale, ci noi celebrăm întâlnirea și relația personală cu o Persoană unică în istorie, Hristos Cel Întrupat, mort și Înviat pentru noi a treia zi”, a mai spus Părintele prof. dr. Daniel Benga.

Comentarii Facebook


Știri recente