Biserica Online: Calitatea imaginii nu este suficientă pe Instagram

Începutul de an aduce un nou articol din seria Biserica Online. De data aceasta oferim câteva sugestii pentru caption, hashtaguri şi feedul contului parohial de Instagram.

După cum am subliniat în materialul precedent, calitatea imaginii nu este suficientă pentru o postare de succes, ci trebuie să fie completată de un text bun şi de câteva hashtaguri alese corespunzător. De asemenea, imaginea de ansamblu a contului nu trebuie neglijată.

Captionul şi locaţia

Descrierea trebuie să fie cât mai creativă, cât mai autentică şi este recomandat să îndeplinească mai multe condiţii:

  • Să aibă o lungime potrivită;
  • Să fie concisă şi clară în mesajul pe care îl transmite;
  • Să vină în completarea imaginii sau să explice cadrul surprins;
  • Să fie corectă din punct de vedere gramatical şi ortografic;

Un caption bun poate creşte impactul unei imaginii mai slabe din punct de vedere al calităţii, iar o descriere mai puţin bună poate aduce prejudicii în acest sens.

Prin adăugarea locației la postări, veți ajuta oamenii din comunitate să găsească contul mai ușor.

Captionul este locul unde menţionaţi şi creditul foto pentru imaginile care nu vă aparţin.

Hashtagurile

Dacă descrierea (captionul) are rolul de a oferi explicații adiacente referitoare la postare, hashtagul (#) clasifică conținutul pe Instagram. Practic grupează mesajele pe un anumit subiect într-o singură căutare, asemenea unei categorii de blog.

Pot fi utilizate până la 30 de hashtag-uri într-o singură postare, însă nu trebuie exagerat cu numărul acestora. Platforma de socializare a introdus posibilitatea de a urmări anumite hashtag-uri pentru a primi în feed postări clasificate tematic.

Hashtagurile folosite trebuie să fie:

  • Adică să definească o categorie (ex: #Biserică #icoană #Crăciun etc) şi să nu inutile precum: #eu #la #şi etc.
  • Specifice, de nişă (în cazul unei parohii);
  • Este recomandat să verificaţi dacă hashtag-ul a mai fost utilizat şi care este numărul postărilor.
  • Recomandăm crearea unui hashtag propriu pentru unicitate. Astfel se ajunge la definirea identitară în spaţiul virtual.

Exemplu: Pagina de Instagram Basilica.ro, a creat hashtag-urile #basilicainfographic, #satulmeuromanesc pentru ca urmăritorii să fie la curent cu postările legate de aceste subiecte.

Organizarea feedului

Feed-ul paginii de Instagram este precum o carte de vizită și trebuie să conțină, în general, același tip de fotografie și aceeași editare/filtru pentru un aspect unitar.

Un feed estetic atrage atenția vizitatorilor noi și, de asemenea, ajută în structurarea conținutului.

Este recomandată o simetrie atât în forme, cât și în cromatică. Pe scurt este vorba despre relația dintre fotografiile postate.

Dintre cele mai des utilizate strategii practice de aranjare a conținutului pe o pagină de Instagram evidenţiem:

  • Postările în constrast. Utilizarea a două tipuri de fotografii care diferă din punct de vedere al culorilor, al conținutului sau al designului este recomandată pentru acest tip de feed. Acest mod de aranjarea al feed-ului este recomandat mai ales pentru paginile care distribuie mesaje și citate.
  • Alb şi negru. Imaginile în alb-negru exprimă mai mult dramatism şi sunt apreciate în comunitatea Instagram.
  • Cu ajutorul unei aplicaţii de mobil, imaginile sunt transformate în puzzle şi apoi urcate pe cont. Nu este indicat să abuzăm de acest tip de postare, ci poate fi alternat cu altă strategie de feed.

Poate fi luată în calcul organizarea unui „Calendar Social Media”, adică un anume tip de postare să coincidă cu o anume zi a săptămânii. Spre exemplu în fiecare sâmbătă seara poate fi postat textul evangheliei de duminică însoţit de imaginea pericopei. Duminica pot fi urcate imagini de la slujbă, iar lunea programul liturgic.

Cu un astfel de conţinut organizat, la care se adaugă şi alte postări pentru diversificare, se poate realiza o fidelizare a urmăritorilor.

Articolul următor va cuprinde mai multe recomandări privind Instastory şi IGTV.

Foto credit: Basilica.ro/Raluca Ene

Comentarii Facebook


Știri recente