Tabăra de creație „Aripi de înger”, desfășurată în parohia Săvinești II din Protopopiatul Roznov, s-a încheiat

În parohia Săvinești II din Protopopiatul Roznov s-a încheiat ieri, 26 august, Tabăra de creație „Aripi de înger”, informează Ziarul Lumina. Tabăra s-a bucurat de prezența a peste 100 de copii care au învățat să picteze pe piatră, lemn și sticlă. Premierea iconarilor a avut loc ieri în prezența partenerilor, a sponsorilor și a părinților. Copiii au provenit atât din Săvinești, localitățile din jur și Piatra Neamț, cât și din familiile celor care s-au întors în țară din străinătate.

La Centrul social ‘Popasul iubirii milostive’ din parohia Săvinești II, Protopopiatul Roznov, a avut loc ieri încheierea Taberei de creație ‘Aripi de înger’, care a debutat pe 17 august. În deschiderea manifestării, moderate de pr. paroh Petru Munteanu, Gabi – Gheorghe Paisa, reprezentantul Direcției Sport a județului Neamț, a felicitat copiii care au participat la tabără, exprimându-și dorința de a se întâlni cu aceștia și anul viitor. Apoi, coordonatorii celor trei grupe de copii au susținut câte o alocuțiune în care au mulțumit copiilor pentru prezența la tabără și pentru că au fost ascultători și receptivi. Părintele Mihai Meraru de la parohia Dragomirești, Protopopiatul Piatra Neamț a amintit faptul că s-a ocupat de partea spirituală a taberei, fiind de ajutor copiilor atunci când au cerut un sfat duhovnicesc. A urmat cuvântul părintelui paroh Petru Munteanu care a remarcat că ‘este important pentru noi, creștinii ortodocși să iubim icoanele’. ‘Mai important este să dorim să pictăm sfintele icoane. Pentru copii, icoana este ca o oglinjoară a sufletului. Când pictăm pe sfinți, pe Maica Domnului, pe Mântuitorul Hristos dorim să iasă cât mai frumos. Icoana este o oglindă a iubirii celor care o pictează față de Domnul Iisus, față de Maica Domnului și față de sfinți’, a afirmat pr. paroh Petru Munteanu. Cei 127 de copiii au primit în cadrul festivității de premiere diplome și cadouri din partea organizatorilor.

Icoana, ‘oglinjoara’ sufletului de copil

Cea de-a V-a ediție a taberei, organizată de parohia ‘Sf. Voievozi’ din Săvinești în parteneriat cu Direcția Sport a județului Neamț, a adunat 127 de copii, organizați pe trei grupe de vârstă: Piticot (5-8 ani), Junior (8-11 ani) și Senior (12-17 ani). Fiecare grupă a avut un profesor și un supraveghetor. Toți copiii au primit materiale didactice gratuite, pictând pe piatră, lemn și sticlă. Activitatea taberei s-a desfășurat începând cu ora 9:30 până la ora 16:00. În fiecare zi tabăra a început cu o rugăciune și a continuat cu masa de prânz, masă ce a fost oferită gratuit de parohia ‘Sfinții Voievozi’ din Săvinești. ‘Am dorit ca în această tabără să deprindem copilașii să iubească icoanele Bisericii noastre. Icoana a devenit pentru micuți o oglinjoară în care ei să-și privească chipul, apropiindu-se astfel de Mântuitorul Nostru Iisus Hristos, Maica Domnului și Sfinții Bisericii noastre. Considerăm că tabăra și-a împlinit scopul propus. Pe această cale mulțumim tuturor celor ce au sprijinit organizarea acestei ediții cu sponsorizări sau voluntariat’, a declarat pr. paroh Petru Munteanu, care a continuat să explice care au fost scopurile taberei pe care a organizat-o.

Numărul participanților, mai mare de la an la an

‘Scopul taberei a fost întreit. În primul rând am vrut să oferim un cadru educativ. Tinerii au avut acces la materiale, fiind îndrumați de profesori specializați care au atestat în pictură. Al doilea scop al taberei a fost acela de a creea legături și prietenii noi. Copiii s-au împrietenit și au creat amintirile frumoase în această tabără. Al treilea scop al taberei a fost acela de a păstra în sufletele copiilor amintirea acestei activități pe care să o împărtășească celorlalți pe parcursul anului școlar. Numărul participanților a crescut an de an, ei provenind de pe raza comunei Săvinești, din împrejurimi dar și din Piatra Neamț’, a mai adăugat pr. paroh Petru Munteanu. Pe viitor activitatea taberei va fi lărgită prin înființarea unui atelier de sculptură de care să se ocupe voluntari ai Facultății de de Teologie Ortodoxă ‘Dumitru Stăniloae’ din Iași. ‘Mulțumim tuturor celor care ne-au ajutat să organizăm această tabără care a necesitat mai multe cheltuieli. Avem foarte mulți credincioși care au dorit să-și păstreze anonimatul. Le mulțumim celor care au fost alături de noi, părinți, bunici, profesori. Am avut părinți care au venit în concediu din străinătate și au lăsat copiii să vină în tabăra noastră’, a mai spus pr. paroh Petru Munteanu.

Descoperirea talentelor

Tabăra de creație ‘Aripi de înger’ și-a propus să scoată în valoare bucuria picturii și a armoniei culorilor din fiecare copilaș. Unii sunt mai dăruiți decât alții. Prin stimularea copiilor cu premii s-a dorit îndreptarea lor spre pictură, spre artă. ‘Ne bucurăm atunci când găsim copii foarte talentați. Chiar în această tabără, prof. Crin Oglage a descoperit un tânăr talentat, care, din câteva creionări, a îmbrăcat cu o frumusețe deosebită icoana, punând în evidență chipurile sfinților.

Tabăra se adresează și este deschisă tuturor și devine prin pedagogia ei un îndrumar în viață. Nădăjduim că toți cei care au participat în această tabără își vor întipări în sufletul lor icoana pe care au pictat-o’, a mai adăugat pr. paroh Petru Munteanu.

Lucrările copiilor vor fi expuse începând de duminica viitoare în Biserica ‘Sf. Voievozi’ din parohia Săvinești II, ca o încununare a activității lor. Astfel, credincioșii vor avea posibilitatea să admire creațiile micilor iconari. ‘Marea majoritate a copiilor vor dori să ia icoanele acasă pentru a le așeza la loc de cinste sau pentru a le dărui celor dragi. Ne-am dori ca o parte din aceste icoane să fie oferite și celor care ne-au sponsorizat. Astfel, cei care le vor primi vor descoperi iubirea unui copil și dorința lui de a cunoaște pe Dumnezeu, Biserica și sfinții ei’, a declarat pr. paroh Petru Munteanu.

Filiala Săvinești a Fundației ‘Solidaritate și Speranță’

Cu binecuvântarea Înalt Preasfințitului Părinte Teofan, Arhiepiscopul Iașilor și Mitropolitul Moldovei și Bucovinei, a fost înființată filiala Săvinești a Fundației ‘Solidaritate și Speranță’ (FSS) a Mitropoliei Moldovei și Bucovinei. Această mare bucurie care ne-a fost făcută cu această binecuvântare dorim să ne asigure în viitor o colaborare cu FSS. ‘Acest început al înființării filialei a venit ca o mare realizare și apreciere a eforturilor pe care parohia noastră le-a făcut în anii din urmă. În cadrul filialei Săvinești a FSS, pe lângă proiectul social, ne-am dori să fie derulate mai multe proiecte în cadrul cărora să aibă loc mai multe seminarii, dezbateri pe tematici legate de droguri, alcoolism, abandon școlar, etc.’, a conchis pr. paroh Petru Munteanu.

Activități multiple timp de nouă zile

Copiii care au participat în Tabăra de creație ‘Aripi de înger’ au mărturisit că au învățat lucruri noi, s-au recreat și și-au făcut noi prieteni. ‘În această tabără, care a început și s-a încheiat cu rugăciune, am desenat, am pictat și m-am distrat alături de ceilalți copii. Am venit în toate cele nouă zile ale taberei și pot spune că mi-a plăcut foarte mult atmosfera de aici. Am învățat lucruri noi de la persoanele care ne-au coordonat’, a spus Andra Bianca Apetrei, 10 ani. ‘În această tabără am pictat, m-am jucat și mi-am făcut noi prieteni. Am învățat multe lucruri noi atât de la preoții care ne-au fost alături cât și de la îndrumători. Am lucrat icoane pe piatră, pe lemn, pe hârtie. Mă bucur că am luat Premiul I la secția ‘Piticot’, a declarat Elena Ramona Gașpar, 8 ani.

Centrul social ‘Popasul iubirii milostive’, cantina parohiei

Activitatea Tabărei de creație ‘Aripi de înger’ s-a desfășurat în Centrul social ‘Popasul iubirii milostive’, ridicat prin fonduri obținute de la Uniunea Europeană, prin Programul de Restructurare Industrială și Reconversie Profesională (RICOP) de către Consiliul Local al comunei Săvinești. Spațiul nu și-a putut continua destinația de cantină socială a Primăriei Săvinești din lipsă de fonduri. ‘Am preluat prin hotărârea Consiliului Local spațiul, care a trebuit să-și păstreze destinația inițială, aceea de cantină socială. S-au împlinit cinci ani de când parohia Săvinești II asigură în fiecare zi, pe tot parcursul anului școlar, o masă de prânz gratuită unui număr de 45 de copii. Acești copii sunt identificați prin anchetele sociale ale Primăriei și prin intermediul profesorilor și diriginților de școală. La sfârșitul orelor vin în această locație și iar masa de prânz întrucât fac parte din familii nevoiașe. Aceste proiect a fost îndrăzneț, neavând un sprijin constant. Credincioșii ne ajută pentru ca noi să putem continua ceea ce ne-am propus’, a mărturisit pr. paroh Petru Munteanu. Din lipsa fondurilor porțiile de hrană au fost înjumătățite din lipsa fondurilor necesare. Dacă Centrul social ‘Popasul iubirii milostive’ ar îndeplini standardele Uniunii Europene, ar exista posibilitatea ca hrană să fie gătită aici. În aceste condiții, parohia Săvinești II a încheiat un contract cu un restaurant din apropiere. Acum se dorește obținerea acreditării pentru activitatea de aici, care ar permite obținerea unor fonduri.