Simpozion dedicat asistenței sociale la Facultatea „Dumitru Stăniloae” din Iași

Facultatea de Teologie Ortodoxă „Dumitru Stăniloae” a Universității „Al. I. Cuza” din Iași, în parteneriat cu Fundația „Solidaritate și Speranță” din cadrul Biroului de Asistență religioasă al Centrului Eparhial Iași au organizat luni, 18 mai 2009, Simpozionul „Modalități de intervenție ale asistentului social teolog în rezolvarea problemelor lumii contemporane”.

Întrunirea, care a avut loc în Sala Coloanelor a facultății, a început la ora 10:00 și a durat cinci ore, timp în care studenții au prezentat o serie de comunicări. În deschidere, conf. dr. Carmen Gabriela Lăzăreanu de la Facultatea de Teologie „Dumitru Stăniloae” a vorbit despre „Asistența socială a bolnavilor”, urmând ca programul sesiunii de comunicări să se desfășoare astfel: „Efectele negative ale bătrâneții”, susținută de Aioanei Ramona Petrina și Stoica Geanina Georgiana, „Vârsta a treia între moarte socială și adaptare/neadaptare” – Ancuța Andreea Morcov și Veronica Tîrdea, „Copilăria – o taină ce trebuie descoperită” – Gabriela Andrei și Știrban Elena, „Violența domestică” – Ursescu Diana și Gafița Andreea, „Copiii străzii” – Bolea Angela și Manta Iuliana, „Violența juvenilă” – Cristiean Irina, „Cerșetoria” – Florentina Rusu și Alina Mărîe, „Plasamentul familial, o alternativă la instituționalizare” – Handaric Vasilica și Vodă Casiana, „Copiii cu autism și lumea lor” – Bozariu Adelina și Iliuță Daniela, „Avortul” – Chelsoiu Roxana și Ciubotariu Anda, „Alcoolismul” – Țurcanu Roxana, „Filantropia” (Mănăstirea Petru Vodă) – Cristina Ghidoarcă și Diana Leonte și „Locul și rolul filantropiei în rezolvarea problemelor sociale”, de Mălăescu Maria. Între aceste expuneri au fost prezentate tehnici de terapie ludică cu titlurile: „Povestea”, „Arta dramatică”, „Teatru de păpuși” și „Sculptura familiei”.

Prin intermediul acestei activități, studenții au încercat să evidențieze rolul asistenților sociali teologi, dar și abilitățile pe care le-au dobândit în acești ani de studiu. De asemenea, participanții la simpozion au încercat să reliefeze anumite tehnici mai puțin puse în practică, cum ar fi cele de interacțiune cu copiii prin terapie ludică: terapia prin poveste, terapia prin teatrul de păpuși sau terapia prin arta dramatică. În afară de aceste tehnici, studenții au prezentat anumite teme în care menționează modalitățile de intervenție în diferite cazuri. „Consider că acest simpozion poate să-i ajute pe studenți să dobândească noi abilități, noi competențe în asistența socială, iar în viitor aceste practici pot fi utilizate în meseria lor. Asistența socială nu este o meserie care se referă la o activitate încadrată strict în niște tipare sau doar la legislație. Noi interacționăm cu bătrânii, cu copiii, persoane cu handicap etc. De aceea, trebuie să cunoaștem din punct de vedere psihologic acești indivizi, trebuie să știm cum să interacționăm cu ei. Simpozionul de astăzi se referă la lucrul cu copiii. Ținând cont de faptul că ei sunt pe diferite segmente de vârstă, interviul-tehnică, mult utilizat în asistența socială, nu este întotdeauna valabil la copii. Atunci, trebuie să folosim alte tehnici pentru a putea fixa un «diagnostic» corect în viața copilului și pentru a putea interacționa mai bine cu acesta”, a explicat conf. dr. Carmen Gabriela Lăzăreanu.

Sursa: ziarullumina.ro

Comentarii Facebook


Știri recente