Si in Ajun de Boboteaza se oficiaza Slujba Agheazmei Mari.

Astazi, in ziua Ajunului Botezului Domnului nostru Iisus Hristos, la Catedrala Mitropolitana din Iasi s-a oficiat Slujba Aghiazmei Mari.

Parintele Arhimandrit Dosoftei Scheul – Mare Eclesiarh al Catedralei Mitropolitane din Iasi ne-a vorbit despre importanta si semnificatia aghiazmei mari si, de asemenea, si despre aghiasma mica: ‘Slujba Aghiazmei Mici se savarseste in ziua de 1 a fiecarei luni a anului, precum si ori de cate ori este nevoie pe la casele credinciosilor. Aghiazma mica se poate lua in fiecare zi, dupa ce, mai intai, s-a luat anafura, in biserica sau acasa. Slujba Aghiazmei Mari se face doar de 2 ori in cursul unui an: in Ajunul Bobotezei, imediat dupa Rugaciunea Amvonului de la Sfanta Liturghie a Sfantului Vasile cel Mare, sau, dupa cum se obisnuieste la parohii, cu 2 sau 3 zile inainte de Boboteaza intrucat preotii vor merge cu Ajunul Bobotezei pe la casele credinciosilor pentru a le sfinti cu apa mare sfintita, si in marea zi a praznicului Botezului Domnului, imediat dupa Sfanta Liturghie, in afara bisericii, in aer liber sau, unde este posibil, la un rau. Atat in Ajun de Boboteaza, cat si in marea zi a Botezului Domnului se savarseste una si aceeasi slujba: Slujba Aghiazmei Mari. Credinciosii vin la biserica si iau aghiazma mare in sticle, insa credinciosii pot consuma aghiazma mare, pe nemancate si inainte de a lua anafura, in fiecare dimineata, incepand cu ziua de Boboteaza, timp de 8 zile la rand, pana la Odovania praznicului Botezului Domnului. Aghiazma mare se pastreaza in casele credinciosilor pe toata peruioada anului ca binecuvantare si ocrotire a casei. Aghiazma mare se poate lua si in cursul anului de catre credinciosi atunci cand acestia s-au spovedit si li s-a recomandat de catre preotul duhovnic ca nu pot lua Sfanta Impartasanie, ci doar Aghiazma Mare.’

Comentarii Facebook


Știri recente