Sfințirea Mare a Apei pe Colina Bucuriei

În ziua sărbătorii Botezului Domnului, astăzi, 6 ianuarie 2013, Preafericitul Părinte Daniel, Patriarhul României a oficiat Sfințirea cea Mare a Apei, în fața Reședinței Patriarhale, înconjurat de un sobor de preoți și diaconi și în prezența a mii de credincioși.

Sfințirea cea Mare a apei sau Agheasma Mare, a spus Patriarhul României în cuvântul de învățătură, este una dintre cele mai frumoase slujbe ale Ortodoxiei.

„Această slujbă se săvârșește doar de două ori pe an, în Ajunul Bobotezei și în ziua de Bobotează. Această sfințire a apei este deosebit de bogată în înțelesuri duhovnicești, dar și în frumusețea rugăciunilor, mai ales Rugăciunea cea Mare alcătuită de Sfântul Sofronie, Patriarhul Ierusalimului. Slujba aceasta împrospătează în noi bucuria de a fi creștini, de a fi botezați, de a fi afundați în iubirea Tatălui, a Fiului și a Sfântului Duh”, a spus Preafericirea Sa după cum informează TRINITAS TV.

Preafericitul Părinte Patriarh Daniel a amintit credincioșilor cum și când se ia Agheasma Mare: „Agheasma Mare se ia opt zile la rând, dimineața pe nemâncate, înainte de anafură. În general se ia anafură și apoi Agheasma Mică. Acum însă se ia în fiecare zi, începând cu astăzi, mai întâi Agheasma Mare înainte de anafură. De ce opt zile și nu șapte ? Pentru că prin Botez noi suntem îndreptați spre viața veșnică în iubirea, lumina, binecuvântarea și pacea Preasfintei Treimi. Opt este cifra veșniciei în înțelesul duhovnicesc al Părinților Bisericii. Este cifra veșniciei și a infinitului. Aceasta înseamnă că binecuvântarea primită prin Botez și prin Agheasma Mare este o binecuvântare care nu privește doar viața pământească, să ne fie bine aici pe pământ, ci este o binecuvântare ca arvună a bucuriei din Împărăției Tatălui, a Fiului și a Sfântului Duh”.

Preafericirea Sa a mai arătat că rugăciunile din cadrul slujbei de sfințire a apei ne arată darurile și binecuvântările Aghesmei: „Agheasma Mare săvârșește trei lucrări și aduce trei daruri mari și anume: sfințirea sufletului și a trupului, precum și a spațiului în care locuim și lucrăm; aduce vindecare de boli sufletești și trupești, deoarece Agheasma ne pune în legătură cu Dumnezeu, legătură de rugăciune și mulțumire adusă lui Dumnezeu. De asemenea, se vindecă și trupul pentru că foarte adesea multe dintre bolile trupești sunt urmarea bolilor sufletești. În al treilea rând, Agheasma Mare ne aduce apărare față de duhurile rele și de patimile pe care duhurile rele le susțin și le multiplică în oameni”.

Sărbătoarea Botezului Domnului, a mai arătat Preafericirea Sa, este pentru noi, românii, prilej de a ne aduce aminte de Botezul poporului nostru: „Noi nu avem un an al creștinării noastre oficiale pentru că nu am fost creștinați la comandă, prin porunca împăratului sau cneazului, ci creștinarea noastră a început cu lucrarea Sfântului Apostol Andrei și s-a desfășurat timp de câteva secole pe când se forma poporul român ca popor nou în istorie din daci și romani. Popoare necreștine migratoare precum goții, gepizii, hunii, avarii, pecenegii, humanii, turcii și tătarii au trecut peste teritoriul țării noastre nu au reușit să dezrădăcineze Taina Botezului, a Crucii și Învierii lui Hristos din viața poporului român”.

Ca în fiecare an, în curtea Catedralei Patriarhale a fost înălțată o cruce din gheață împodobită cu cetină de brad, flori și busuioc. Anul acesta au fost pregătite 24 de vase cu o capacitate de peste 12.000 de litri de apă care, după sfințire, a fost oferită credincioșilor prezenți la Catedrala Patriarhală cu prilejul sărbătorii Botezului Domnului.

Comentarii Facebook


Știri recente