Preafericitul Părinte Patriarh Daniel: „În toată viața noastră suntem chemați să întâmpinăm pe Hristos în sufletul nostru”

Evanghelia sărbătorii Întâmpinării Domnului Iisus Hristos a fost explicată de către Preafericitul Părinte Patriarh Daniel, ieri, 2 februarie, la sfârșitul Sfintei Liturghii în Biserica „Sfântul Antonie cel Mare” – Curtea Veche, informează cotidianul „Ziarul Lumina”.

Părintele Patriarh Daniel a scos în evidență cuvintele Dreptului Simeon adresate părinților Mântuitorului Hristos. De aici aflăm că Fiul lui Dumnezeu „nu vine în lume doar pentru poporul lui Israel, ci El este o «lumină descoperită neamurilor și slavă poporului lui Israel». El este o lumină, o revelație care cuprinde toată umanitatea. Dreptul Simeon lărgește orizontul de lumină al profeției lui, profețind, nu numai confirmând profețiile marilor prooroci ai Vechiului Testament, prin cuvintele adresate Fecioarei Maria și Dreptului Iosif. A profețit că Pruncul Iisus va polariza poporul iudeu între cei ce-L primesc și cei ce-L resping. Va fi spre căderea și ridicarea multora. Cine sunt cei care cad? Cei care nu cred. Și cine se ridică? Cei care cred în Dumnezeu și se lasă ridicați de El”. Maicii Domnului îi spune «iar prin sufletul tău va trece sabie», ceea ce înseamnă că a profețit durerile mamei care vede cu propriii săi ochi moartea Fiului Său, răstignirea pe Cruce a Mântuitorului Iisus Hristos.

Trei mari lumini se desprind din cuvintele Dreptului Simeon. „În primul rând, că Iisus Hristos este Lumină descoperită și neamurilor, nu numai slavă pentru poporul ales. În al doilea rând, că El va stârni controverse, El va pune lumea care îl ascultă în starea de a se hotărî dacă este pentru sau contra, dacă-și schimbă viața și dobândește Împărăția Cerurilor, sau pierde șansa mântuirii. Când spune că El va fi «spre ridicarea și căderea multora», nu mai există neutralitate, nu mai este dată posibilitatea indiferenței la întâlnirea cu Hristos, ci pentru sau contra. Îl primim în credință și dobândim viață veșnică, sau ignorăm lumina adusă de El și rămânem în întunericul lipsei de comuniune eternă. Iar în al treilea rând, suferința Maicii Domnului arată taina Crucii lui Hristos ca taină a Crucii răsfrântă asupra mamei care naște Pruncul și se identifică cu durerea Lui. Dreptul Simeon nu este doar un om evlavios, ci un om prin care se exprimă Duhul Sfânt, mărturisind lucrarea dumnezeiască, mântuitoare prin Mesia, Pruncul Iisus”, a mai spus Preafericirea Sa.

Aducerea lui Hristos la templu, la 40 de zile de la naștere, confirmă simbolismul templului, căci templul a fost construit pentru a-L profetiza, a-L prevesti, a-L preînchipui pe El. „Și deci era în templu Cel ce era Templul lui Dumnezeu, Dumnezeu făcut om”. Taina Întâmpinării Domnului și Mântuitorului nostru Iisus Hristos la templu arată și taina legăturii dintre Biserica cea Veche, cum este numită în rugăciunile noastre, și Biserica Nouă, Biserica lui Hristos. Templul era o pregătire pedagogică spre taina Bisericii.

„În toată viața noastră suntem chemați, ca și Dreptul Simeon, să primim, să întâmpinăm pe Hristos în sufletul nostru, în casa noastră; această întâmpinare se face mai ales când ascultăm cuvântul Evangheliei, când ne împărtășim cu Sfintele Taine, când primim în casă preotul care binecuvintează locuința. Toate acestea sunt întâmpinări ale lui Hristos de către noi. Iar când ne împărtășim noi cu El, din Sfânta și Dumnezeiasca Euharistie, ne întâmpină Hristos în Împărăția Cerurilor”, a mai spus Preafericitul Părinte Daniel.

Comentarii Facebook


Știri recente