Nașterea Domnului – bucuria întregii creații

Evenimentul Nașterii Domnului are înțelesuri cosmice pe care imnografii le-au exprimat în formele poetice specifice cultului Bisericii. În troparul Crăciunului se vorbește despre taina iubirii lui Dumnezeu față de oameni și față de întregul univers, arătată în Întruparea și Nașterea Mântuitorului.

Nașterea Ta Hristoase, Dumnezeul nostru, răsărit-a lumii lumina cunoștinței. Lumina cunoștinței este trecerea de la cunoașterea celor create de Dumnezeu la cunoașterea Creatorului, trecerea de la înțelegerea universului în care trăim la înțelegerea lui Dumnezeu și înțelegerea vieții veșnice pentru că Hristos este lumina lumii și El a venit în lume ca lumea viață să aibă. Deci, lumina cunoștinței ne cheamă la viața veșnică. Lumina care este Mântuitorul Iisus Hristos luminează tuturor. Și celor care Îl urmează pe El vor deveni lumini ai acestui pământ și lumini purtătoare de Duhul Sfânt”, a precizat pentru TRINITAS TV Preasfințitul Părinte Emilian Lovișteanul, Episcop-vicar al Arhiepiscopiei Râmnicului.

Mântuitorul Iisus Hristos, Cel care se naște din Fecioara Maria, este numit în tropar „Soarele Dreptății” și „Răsăritul cel de Sus”.

Răsăritul cel de Sus este Hristos Domnul Care este Dumnezeu, Cel care răsare soarele peste cei buni și peste cei răi, Creatorul celor văzute și celor nevăzute. Este cel care vine în lume pentru a lumina lumea, pentru a răscumpăra lumea și pentru a uni cerul cu pământul. Coboară din cerurile nemărginite Hristos Dumnezeu, Fiul lui Dumnezeu pentru a înveșnici pe om. Toată această lucrare de răscumpărare a lui Dumnezeu pentru om se face din iubire”, a mai adăugat Preasfinția Sa.

Comentarii Facebook


Știri recente