Mass-media trebuie sa contribuie la informarea omului respectand demnitatea umana

Mass-media si industria de divertisment, pentru o crestere a omului in directia binelui si adevarului, incepand de la copii: acesta este orizontul ideal trasat de papa Benedict al XVI-lea in audienta acordata participantilor la plenara Consiliului Pontifical al Comunicarilor sociale desfasurata la Vatican, informeaza Radio Vatican, varianta in limba romana. E nevoie de ‘curaj’ si ‘determinare’ pentru a solicita ca ‘puternica’ fabrica a comunicatiei moderne sa propuna modele pozitive de viata, iubire, demnitate umane, atat in sectorul stirilor, cat si in cel multiform al spectacolului si divertismentului. Astazi, ‘necesitatea urgenta’ este faptul de a exploata ‘acea putere in favoarea intregii umanitati’. Sfidarea consista in ‘a incuraja comunicatiile sociale si industriile de divertisment sa fie protagoniste ale adevarului si promotoare ale pacii’, o pace ce se naste ‘din vietile care au trait in conformitate cu adevarul care elibereaza. O atare angajare reclama curajul si hotararea din partea celor care poseda si lucreaza in cadrul enormei si influentei industrii a mass-mediei, sa se asigure ca promovarea binelui comun sa nu fie sacrificata niciodata unei cautari a profitului personal sau unor motivatii ideologice care dovedesc o redusa sensibilitate publica. Mass-media sa promoveze ceea ce este bun si adevarat, in special in ceea ce priveste sensul existentei umane si sociale, si sa denunte ceea ce este fals, mai ales tendintele periculoase ce corodeaza tesutul unei societati civile demne de persoana umana’, a concluzionat papa.

Comentarii Facebook


Știri recente