IPS Mitropolit Daniel a oficiat Prohodul Domnului la vechea Catedrala mitropolitana din Iasi

IPS Daniel, Mitropolitul Moldovei si Bucovinei, a oficiat aseara Denia Prohodului Domnului la Biserica ‘Sf. Mare Mucenic Gheorghe’ – vechea Catedrala mitropolitana din Iasi. In cuvantul de invatatura, IPS Sa a subliniat semnificatiile acestei slujbe si efectul cantarilor asupra starii sufletesti a credinciosilor ce an de an participa activ la Denia Prohodului Domnului nostru Iisus Hristos: ‘Fie ca se refera la taina rastignirii Mantuitorului nostru Iisus Hristos pe Cruce, fie ca se refera la taina inmormantarii Sale, Prohodul pe care l-am cantat impreuna preamareste iubirea Lui smerita mai presus de minte si mai presus de intelegere. Cine citeste sau canta cu atentie cantarile Prohodului la inceput se entuziasmeaza de cantare, apoi incepe sa se oboseasca datorita obisnuintei noastre cu comoditatea, dar dupa ce se rastigneste in noi, cantand si rugandu-ne in acelasi timp, tot ceea ce pare exterior si coborand in adancul sufletului nostru, uitam si de cele exterioare, si de comoditate, si incepem sa simtim cum vine pacea in suflet din pacea lui Hristos, Care a murit impacat cu Dumnezeu, a murit ascultator pana la moarte si inca moarte de Cruce, murind cu fata senina, pentru ca a murit impacat si cu cei care L-au urat, L-au invidiat si L-au ucis. El a murit impacat nu pentru ca ei s-au impacat cu El, ci pentru ca El i-a iertat’.

De asemenea, IPS Parinte Mitropolit Daniel s-a referit si la procesiunea cu Sfantul Epitaf, care se face in jurul bisericilor. IPS Sa a explicat credinsiosilor de ce aceasta procesiune se face in aer liber, la fel cum se oficiaza si slujba Invierii Domnului: ‘Inconjurul bisericii cu Sf. Epitaf are mai multe intelesuri, dar cel dintai inteles este comemorarea, pomenirea sau amintirea procesiunii drumului de la Cruce la mormant, purtand Trupul Domnului, cand Iosif din Arimateea si cei care erau impreuna cu el au dus Trupul Mantuitorului, iar in al doilea rand aceasta inconjurare, aceasta ceremonie, aceasta procesiune insemneaza si faptul ca noi vestim iubirea jertfelnica lumii intregi, iubirea lui Hristos cea pana la moarte, ca apoi in noaptea de Inviere sa vestim tot in afara bisericii taina Invierii Sale. Prin procesiunea din seara aceasta noi vestim taina mortii celei de viata facatoare a lui Hristos si in noaptea de Inviere vestim tuturor, in afara bisericii, preaslavita Lui iubire care tasneste din Cruce si din mormant’.

Comentarii Facebook


Știri recente