IPS Daniel, Mitropolitul Moldovei si Bucovinei, a oficiat in aceasta seara Canonul cel Mare la Catedrala mitropolitana din Iasi

IPS Daniel, Mitropolitul Moldovei si Bucovinei, inconjurat de un sobor de preoti si diaconi, a oficiat in aceasta seara, la Catedrala mitropolitana din Iasi, slujba Canonului cel Mare al Sf. Andrei Criteanul. In cuvantul de invatatura rostit, IPS Parinte Mitropolit Daniel a evidentiat mai intai principalele semnificatii ale Canonului de umilinta al Sf. Andrei Criteanul: ‘Am citit la Pavecernita Canonul de pocainta al Sf. Andrei Criteanul care se citeste in primele patru zile din prima saptamana a Postului Sf. Pasti si care ne ajuta sa ne pocaim, ne indeamna sa ne pocaim, aratandu-ne chipuri de oameni care au gresit si s-au pocait si chipuri de oameni care au gresit si nu s-au pocait. De asemenea, acest Canon ne arata chipuri luminoase de drepti ai Vechiului Testament si, in acelasi timp, ne arata milostivirea Mantuitorului nostru Iisus Hristos ca fiind Pastorul cel bun care cauta oaia cea pierduta, ca fiind Doctorul vindecator al sufletelor si al trupurilor noastre si ca fiind Mantuitorul nostru si Daruitorul iertarii si al vietii de veci’.

IPS Parinte Mitropolit Daniel a subliniat in cuvantul de invatatura rostit in aceasta seara la Catedrala mitropolitana din Iasi si importanta Postului Sf. Pasti: ‘Perioada aceasta a Postului Sf. Pasti este o perioada deosebit de bogata in rugaciune, in intelesuri duhovnicesti, este o scoala de innoire sufleteasca, de luminare si ea ne aminteste de cele 40 de zile de post ale Mantuitorului Iisus Hristos. De aceea, primele sase saptamani sunt numite Postul Sf. Pasti, iar saptamana a saptea este traita mai ales ca pomenire a Sf. Patimi sau patimiri ale Mantuitorului Iisus Hristos si ca pomenirea mortii Sale pe Cruce si a ingroparii Sale. De aceea, exista in Biserica noastra o distinctie intre cele sase saptamani de post si a saptea care este mai intensa ca postire, dar intelesurile duhovnicesti ale celei de-a saptea saptamani sunt mai adanci si sunt direct legate de patimile Mantuitorului, de suferinta Sa, de moartea Sa pe Cruce si de ingroparea Sa’.

Comentarii Facebook


Știri recente