IPS Daniel a slujit Sfanta Liturghie din Duminica a III-a dupa Rusalii in Catedrala Mitropolitana din Iasi.

In Duminica a III-a dupa Rusalii, Inalt Prea Sfintitul Daniel, Mitropolitul Moldovei si Bucovinei, a oficiat Sfanta Liturghie la Catedrala Mitropolitana din Iasi, inconjurat de un sobor de preoti si diaconi. In cuvantul sau din cadrul Sfintei Liturghii, Inalt Prea Sfintitul Parinte Mitropolit Daniel al Moldovei si Bucovinei a mentionat faptul ca Mantuitorul Iisus Hristos vrea sa arate prin ideea ‘daca ochiul tau este curat, atunci tot trupul tau este curat’ ca ‘ochiul’ reprezinta constiinta noastra a fiecaruia: ‘Evanghelia care se citeste in Duminica a III-a dupa Pasti incepe cu o observatie si anume aceea a legaturii dintre ochi si trup. Dar, aici cuvantul ‘ochi’ are mai multe intelesuri. Mantuitorul spune: ‘Daca ochiul tau este curat, tot trupul tau este curat. Daca ochiul tau este necurat, trupul tau este intunecat. Daca lumina din ochiul tau este intuneric, cu atat mai mult intunericul insusi.’ Prin aceste cuvinte, care la prima vedere par mai greu de inteles, Mantuitorul Iisus Hristos poprneste de la ochi si ajunge la constiinta. ‘Daca ochiul este curat, tot trupul este curat.’ Prin aceasta intelegem ca atunci cand omul priveste trupul sau si viata sa cu ochiul sau, poate interveni, poate curati, poate observa, poate alunga de pe trupul sau ceea ce este impropriu, ceea ce este necuratie, ceea ce este lucru care strica frumusetea persoanei umane. Daca vedem mai departe intelesul duhovnicesc al ochiului, Mantuitorul Iisus Hristos vrea sa arate prin ochi si constiinta omului: daca constiinta este curata, atunci toata viata omuluii este curata; iar daca constiinta este necurata, atunci intreaga viata a omului, atat cea trupeasca, cat si cea sufleteasca, se intuneca. De aceea, Mantuitorul nu foloseste alt cuvant, ca opus al luminii, decat intunericul, spunand: ‘Daca lumina din tine este intuneric, atunci cu atat mai mult intunericul insusi.’ Care lumina este intuneric? Fie este lumina si nu este intuneric; fie este intuneric si nu se mai numeste lumina. In mod voit, Mantuitorul foloseste cuvintele: ‘Daca lumina din tine este intuneric’ pentru a arata ca daca constiinta ta este intunecata, daca sufletul tau, daca lumina din tine care este chipul lui Dumnezeu in om este intunecata, atunci intunericul insusi este si mai mare. Cu alte cuvinte, chipul lui Dumnezeu din om a fost sadit de Dumnezeu ca sa fie lumina care ne conduce spre lumina cea neinserata, cea nesfarsita a lui Dumnezeu, a Imparatiei Cerurilor.’

Comentarii Facebook


Știri recente