In Ajunul Bobotezei, preotii merg pe la casele credinciosilor pentru a le binecuvanta.

La data de 5 ianuarie a fiecarui an, Biserica Ortodoxa serbeaza Ajunul Bobotezei. Cu acest prilej, preotii merg pe la casele credinciosilor pentru a le stropi cu aghiazma mare, aducand astfel harul si binecuvantarea lui Dumnezeu.

Despre semnificatia mergerii preotilor pe la casele oamenilor ne-a vorbit Parintele Nicolae Dascalu – Consilier Cultural al Mitropoliei Moldovei si Bucovinei: ‘Ceea ce simbolizeaza preotul cand merge pe la casele oamenilor este predica Sfantului Ioan Botezatorul. De fapt, acum se canta si Troparul praznicului pentru a vesti oamenilor marea sarbatoare a Botezului Domnului. Preotul poarta in mana crucea si buchetul de busuioic cu care sfinteste casa prin stropire cu aghiazma mare.’

Prea Cucernicul Parinte Mircea Stoleriu – parohul Bisericii ‘Adormirea Maicii Domnului’ din Cartierul Galata – Iasi ne-a vorbit despre importanta vizitei preotilor in aceasta perioada pe la casele crestinilor: ‘In primul rand, prin intrarea preotului in casa, care nu numai ca intra el ca persoana, ca om in casa, preotul este acela care aduce cu sine harul lui Dumnezeu, face o rugaciune si da o binecuvantare acelei casei. Astfel, preotul isi implineste misiunea sa sfintitoare care este esentiala pentru viata omului. Prin venirea preotului, viata omului se sfinteste. Bucuria crestinilor de a primi inj casele lor pe preot cu Ajunul Bobotezei este, de fapt, expresia bucuriei de a se intalni cu harul lui Dumnezeu care se revarsa peste acea casa.’

Prea Cuviosul Parinte Arhimandrit Teofil Paraian de la Manastirea Brancoveanu – Sambata de Sus ne-a vorbit despre importanta vizitei preotilor in aceasta perioada pe la casele oamenilor si despre aghiasma mare: ‘In viata credinciosilor, vizita preotilor care stropesc casele cu aghiazma mare in Ajunul de Boboteza este o mare bucurie. Aceasta apa mare sfintita este pastrata cu grija. Incepand cu data de serbare a praznicului Botezului Domnului, timp de 8 zile, apa mare sfintita se ia pe nemancate, dupa care se ia si anafura. Dupa aceasta perioada, aghiazma mare se da de catre preot dupa ce credinciosii s-au spovedit.’

Comentarii Facebook


Știri recente