‘Educatia religioasa isi propune aceasta cunoastere a identitatii fiecaruia’

Ora de religie are un rol esential in sistemul de invatamant romanesc. In cadrul orei de religie se urmareste educarea comportamentului moral al elevilor prin cunoasterea invataturii de credinta crestina. Tocmai de aceea, ora de religie se impune a fi mentinuta atat in ciclul primar, cat si cel gimnazial si liceal, adica in clasele I – XII. Mai multe informatii despre importanta orei de religie si despre caracterul ei formativ ne-a oferit prof. psiholog Claudia Carausu, de la Liceul de Informatica din Iasi: ‘Este singura disciplina din plaja orara care face cunoscuta elevului invatatura despre Dumnezeu, este cea care ii da posibilitatea elevului sa reflecteze la intrebari fundamentale privind sensul vietii lui, rolul lui in aceasta viata, in aceasta societate, modul in care poate sa devina un stalp al acestei societati, rolul moralitatii in dezvoltarea lui profesionala. Cu totii, in calitatea noastra de oameni, avem momente in care datorita bulversarilor sociale trebuie sa ne regasim intr-o credina, intr-o liniste, intr-o intelepciune. Si atunci unde mergem? Mergem la un duhovnic, mergem la Biserica, pentru ca acolo ne cream senzatia si ne analizam perceptiile, si avem tot timpul convingerea ca este bine ca putem sa ne regasim pe noi. In acest context social atat de bulversant, cred ca educatia religioasa isi propune de fapt aceasta cunoastere a identitatii fiecaruia’. Mentionam faptul ca noul Proiect al Legii Invatamantului din Romania, prin articolul 10 (aliniatul 1), elimina religia ca obiect de studiu in ciclul liceal.

Comentarii Facebook


Știri recente