Curs de management al echipei pentru lucrătorii sociali

La Așezământul social-filantropic ‘Sfântul Mare Mucenic Pantelimon’ de la Lacu Sărat (județul Brăila) s-a desfășurat, în perioada 23-26 iulie 2012, un curs de management al echipei, la care au participat angajați ai organizațiilor membre ale Federației Filantropia, informează Ziarul Lumina.

Cursul a fost organizat în cadrul componentei de dezvoltare organizațională a proiectului ‘Împreună pentru servicii sociale mai bune – Construirea capacității organizaționale a unei rețele de ONG-uri creștine’, informează www.federatia-filantropia.ro. ‘Participanții au învățat să lucreze în echipă, să formeze echipe și să conducă echipe. Au învățat care sunt nevoile personale ale celor ce lucrează în echipă și nevoile interpersonale. Au învățat să gestioneze conflictele care apar în echipă și modul în care pot lua – în diferite situații – decizii. Au învățat cât de important este și cum influențează modul în care se fac lucrurile într-o echipă, ceea ce numim noi proces. Toate aceste lucruri nu numai că le-au învățat, dar le-au și experimentat în situații structurate de învățare’, a explicat Cristian Neguț, trainerul în acest curs și coordonatorul activităților de formare din partea Organizației Internaționale de Caritate Creștin Ortodoxă (IOCC România).

Despre modul în care cei 15 participanți vor folosi cunoștințele acumulate la acest curs, Cristian Neguț spune că, ‘la întoarcerea acasă, participanții vor putea folosi cele învățate și exersate pentru a crește eficiența modului în care echipele lor lucrează. Astfel ne așteptăm ca echipele să aibă relații mai bune, vii, obiective mai clare, explicite și asumate, metode de lucru eficiente, înțelese de toată lumea și roluri clare asumate și explicite. Rezultatele vor fi observate în calitatea sarcinilor îndeplinite și în spiritul de echipă ce se va forma’.

Pe de altă parte, unul dintre conducătorii organizațiilor care și-au trimis angajați la curs arată care sunt beneficiile așteptate de la această pregătire: ‘Prin participarea angajaților noștri la acest curs investim în construcția unei culturi organizaționale și a unui mediu de lucru mai eficient. Cursurile vor ajuta la îmbunătățirea muncii în echipă, într-un mediu de lucru bazat pe valori și principii creștin-ortodoxe. Angajații care participă la acest curs vor deveni promotorii unei altfel de culturi organizaționale în cadrul asociației, ajutându-i și pe ceilalți să își schimbe atitudinea față de activitățile desfășurate în cadrul echipei’, spune părintele Laurențiu Lazăr, directorul Asociației Filantropia Oradea, membră a Federației Filantropia.

Acest curs este primul dintr-o serie de cinci cursuri care se adresează angajaților și managerilor din cadrul asociațiilor și fundațiilor membre ale federației. Pe lângă cursul de management al echipei, vor mai avea loc alte patru cursuri, cu temele: leadership, management operațional, managementul resursei umane, atragere de resurse. Toate modulele de pregătire se vor desfășura până în luna februarie 2013.

Cursurile au fost alese în urma unei cercetări prealabile asupra nevoilor de formare, efectuată în rândul organizațiilor membre la începutul acestui an.

Proiectul ‘Împreună pentru servicii sociale mai bune – Construirea capacității organizaționale a unei rețele naționale de ONG-uri creștine’ este implementat de Federația Filantropia în beneficiul celor 17 organizații membre, începând din septembrie 2010. În proiect, federația are calitate atât de beneficiar, cât și de partener. Un alt partener în proiect este Patriarhia Română, iar aplicantul principal este Organizația Internațională de Caritate Creștin Ortodoxă din România (IOCC România). Proiectul este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.

Comentarii Facebook


Știri recente