‘Biserica a oferit intotdeauna modele autentice care pot fi impropriate de adolescenti’

In sistemul de invatamant romanesc, ora de religie are un scop si un rol esential. In cadrul orei de religie se urmareste educarea comportamentului moral al elevilor prin cunoasterea invataturii de credinta crestina. Eliminarea ei va aduce deservicii atat sistemului educativ, cat si societatii romanesti, in ansamblul sau. Tocmai de aceea ora de religie se impune a fi mentinuta atat in ciclul primar, cat si cel gimnazial si liceal, adica in clasele I – XII, dupa cum ne-a mentionat conf. dr. Adrian Opre, de la Facultatea de Psihologie a Universitatii ‘Babes-Bolyai’ din Cluj Napoca: ‘Consider ca predarea religiei in scoala trebuie sa continuie si sa fie pe intregul ciclu de formare al claselor I – XII, mai cu seama ca in aceasta perioada se formeaza caracterul individului. Acum, adolescentul isi construieste personalitatea pe dimensiunea sa axiologica, iar oferta e saraca. Pe de alta parte, Biserica a oferit intotdeauna modele viabile si autentice care pot fi relativ usor impropriate de catre adolescenti si pot fi usor urmate daca li se ofera o tematica, un curriculum bine gandit si care sa mearga in tandem cu formarea lor academica’. Mentionam faptul ca noul Proiect al Legii Invatamantului din Romania, prin articolul 10 (aliniatul 1), elimina religia ca obiect de studiu in ciclul liceal.

Comentarii Facebook


Știri recente