Au fost sfințite noi antimise în Arhiepiscopia Bucureștilor

Ieri, 2 februarie, în ziua Praznicului Întâmpinării Domnului, în paraclisul patriarhal cu hramurile „Sfântul Prooroc Ilie Tesviteanul”, „Sfântul Grigorie Luminătorul” și „Sfântul Cuvios Daniil Sihastru”, înaintea săvârșirii Sfintei Liturghii, Preafericitul Părinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, împreună cu Preasfințitul Varsanufie Prahoveanul, Episcop-Vicar al Arhipiscopiei Bucureștilor, a săvârșit sfințirea a 1.001 antimise noi, care vor fi dăruite tuturor parohiilor, mănăstirilor și schiturilor din Arhiepiscopia Bucureștilor, informează cotidianul „Ziarul Lumina”.

La finalul slujbei, Întâistătătorul Bisericii noastre a rostit un cuvânt de învățătură în care a descris și a explicat importanța antimiselor în cadrul liturgic al Bisericii, subliniind că „prin simbolismul lui, antimisul ne amintește de Cina cea de Taină, de Răstignirea și de Îngroparea Lui și de toată taina iubirii Sale jertfelnice pentru lume, ca apoi Hristos cel Răstignit și Îngropat să Învieze și să ne dăruiască nouă viața cea veșnică”.

Preafericirea Sa a evidențiat că slujba de sfințire a antimiselor, potrivit Sfântului Simeon al Tesalonicului, este identică, în ceea ce privește conținutul, cu slujba sfințirii Altarului, pentru că acest antimis stă pe masa Sfântului Altar, iar în cazul în care slujba se săvârșește în afara Bisericii, el ține loc de Altar, pentru că aceasta înseamnă antimis, care ține locul Sfintei Mese. De asemenea, Părintele Patriarh Daniel a explicat că, odată sfințite, antimisele, după șapte Liturghii săvârșite peste ele, sunt trimise de către arhiereu la biserici.

„Această unitate de credință ortodoxă și de viață sacramentală este responsabilitatea cea dintâi a arhiereului chiriarh. Cel care sfințește antimisele este răspunzător de modul în care se săvârșește Sfânta Liturghie pe antimis și de modul în care mărturisește dreapta credință în fiecare biserică, unde se săvârșește Sfânta Liturghie pe aceste antimise. Sfântul antimis nu este doar o podoabă regală, ci este și simbolul unității comuniunii tuturor preoților de mir sau de mănăstire cu episcopul locului, cu chiriarhul lor. De aceea, semnătura chiriarhului, a episcopului eparhiot trebuie să fie înscrisă pe antimis, iar când se schimbă episcopul se schimbă și antimisele”, a spus PF Părinte Patriarh Daniel.

Comentarii Facebook


Știri recente

Factbox: Ortodoxia Românească în Ungaria

Cu ocazia Zilei Ungariei (23 Octombrie), prezentăm principalele date despre românii ortodocși din această țară. Românii din Ungaria se împart în două principale categorii: comunitatea istorică românească a românilor care, după trasarea graniţelor actuale, au…