Începând din aceastã sãptãmânã, cu binecuvântarea Înaltpreasfințitului Pãrinte Mitropolit NIFON, Arhiepiscopul Târgoviștei, au debutat Conferințele administrative ale preoților din cele cinci protoierii ale Arhiepiscopiei Târgoviștei, având ca temã: „Disciplina administrativ-financiarã în lumina noului Statut de Organizare și funcționare al Bisericii Ortodoxe Române”.
Discuțiile din cadrul conferințelor vor avea în vedere, atât lãmurirea unor prevederi statutare, cu caracter administrativ și financiar, cât și diferite probleme actuale, referitoare la necesitãțile pastoral-misionare, ori administrative ale preoților din Eparhia noastrã. Astfel, se vor aborda teme referitoare la: noua grilã de salarizare a preoților; colaborarea cu autoritãțile locale, în ceea ce privește susținerea financiarã a parohiilor; elaborarea de proiecte privind accesarea Fondurilor structurale; comunicarea cu Centrul eparhial și cu protopopiatele; situația șantierelor de construcții, restaurare sau picturã; relația preotului cu profesorul de religie etc.
De asemenea, cu acest prilej se vor trata și aspecte specifice ale misiunii și pastorației, așa cum se întâlnesc ele în parohiile Eparhiei noastre, stabilindu-se mãsuri comune pentru a rãspunde noilor provocãri ale timpului.
Așa cum se știe conferințele administrative lunare se organizeazã lunar, pe protopopiate, de cãtre fiecare eparhie, și au ca tematicã subiecte de interes local misionar-pastoral, liturgic-duhovnicesc și administrativ, ori economic-financiar, în scopul perfecționãrii profesionale și al cunoașterii problemelor actuale ale vieții și activitãții bisericești generale și locale.
Biroul de Presã al Arhiepiscopiei Târgoviștei