Astazi este Ajunul Bobotezei

In aceasta zi, in toate lacasurile de cult s-a oficiat slujba Aghiazmei celei mari. Parintele Dosoftei Scheul, mare eclesiarh al Catedralei mitropolitane din Iasi, ne-a vorbit despre semnificatiile acestei slujbe, precum si despre semnificatiile sfintirii caselor de catre slujitorii sfintelor altarelor: ‘O slujba deosebit de importanta care se face in ajunul Bobotezei, astazi, in toate bisericile de parohie si in manastiri, este slujba Aghiazmei celei mari. Stim ca Aghiazma Mare sau sfintirea cea mare a apei este slujba ce se savarseste de obicei la Boboteaza, in ajunul Botezului, pentru ca preotii, in ajunul Botezului sau, dupa caz, chiar mai inainte cu o zi-doua, savarsesc slujba aceasta a Aghiazmei Mari pentru a merge la casele credinciosilor din parohia respectiva, iar in manastire pentru a merge pe la chiliile parintilor care vietuiesc in manastire si pentru a sfinti casele credinciosilor, gospodaria lor. Deci, este o binecuvantare pentru cei care primesc pe preot cu sfanta cruce si cu aghiazma cea mare’.

Parintele arhimandrit Dosoftei Scheul, mare eclesiarh al Catedralei mitropolitane din Iasi, ne-a oferit informatii si despre semnificatiile si importanta Aghiazmei Mari: ‘Aceasta aghiazma este savarsita de Boboteaza in amintirea Botezului Mantuitorului Iisus Hristos in raul Iordanului si a Aratarii sau Epifaniei Sf. Treimi. Sfintirea apei se face prin invocarea puterii Duhului Sfant. Puterea aghiazmei este foarte mare pentru cei ce cred. Ea se ia pentru sanatatea sufletului si a trupului, spre tamaduirea de toata boala si de toata neputinta. Aghiazma se foloseste la sfintirea locasului de cult, a vaselor de cult bisericesti, a vesmintelor liturgice, a caselor de locuit, a izvoarelor de apa si a gradinilor roditoare, pentru ca in slujba de sfintire stim ca timp de opt zile de la Botezul Domnului, toata firea apelor se sfinteste. Totodata, aghiazma cea mare mai este indicata de catre preotul duhovnic atunci cand nu poate impartasi pe cineva, primeste canon, si este oprit de la Sfanta Impartasanie, i se da aghiazma cea mare. De asemenea, este foarte bine de stiut ca, din ajunul Botezului, timp de opt zile, in fiecare dimineata, inainte de a manca, se ia aghiazma cea mare, iar dupa aceea se ia anafura’.

Comentarii Facebook


Știri recente