Preasfințitul Ieronim Sinaitul: Prin Hristos, crucea a devenit semn al biruinței

În omilia rostită vineri la Catedrala Patriarhală cu prilejul sărbătorii Înălțarea Sfintei Cruci, Preasfinţitul Părinte Ieronim Sinaitul a explicat credincioșilor că „prin Hristos, Crucea a devenit semn al biruinței, a devenit altarul de jertfă al Mântuitorului nostru Iisus Hristos”.

Episcopul vicar patriarhal a oficiat Sfânta Liturghie la Catedrala Patriarhală şi a evidențiat celor prezenți că momentele la care face referire Evanghelia zilei „sunt momentele răscumpărării neamului omenesc din blestemul păcatului și din blestemul neputinței de a împlini legea”.

Este răscumpărarea și mântuirea noastră realizată prin lucrarea Mântuitorului nostru Iisus Hristos.

Ierarhul a precizat că Sfânta Cruce „a fost preînchipuită atât de toiagul lui Moise, cât și de întinderea mâinilor asupra Mării Roșii în chipul crucii, iar apoi de stâlpul cel de foc care a călăuzit pe poporul ales în pustie”.

Preasfinția Sa a subliniat că „atât omul cât și crucea au trecut printr-o transformare”:

„Prin Hristos, omul a fost izbăvit, a dobândit împăcarea cu Dumnezeu”, iar crucea „devine o altă semnificație. Hristos, venind să se jertfească în locul nostru, ca jertfă de împăcare pentru totdeauna cu dumnezeirea, a schimbat semnul și sensul crucii”.

„Hristos a adus prin jertfa Sa posibilitatea iertării păcatelor, prin harul dumnezeiesc pe care l-a și împărtășit mai târziu Sfinților Apostoli și care S-a tezaurizat în Biserică și care este mai departe împărtășit cedincioșilor”, a spus Episcopul vicar Ieronim Sinaitul.

Ierarhul a evidențiat credincioșilor că „dacă pentru cei din vechime cele sfinte din casa lui Dumnezeu erau de o așa mare sfințenie, și pentru noi Crucea Domnului, cum o numește Sfântul Apostol Pavel, este semnul puterii și al mântuirii noastre, semnul bucuriei că blestemul s-a transformat în binecuvântare”.

La finalul predicii, Preasfințitul Părinte Ieronim a îndemnat credincioșii să se îngrădească întotdeauna „cu Sfânta și Dumnezeiasca Cruce fiindcă ea este inseparabilă de credința noastră și de practica liturgică a Bisericii, ea însemnând închinarea pe care o aducem lui Dumnezeu și semnul prin care Dumnezeu ne binecuvintează”.

Foto credit: Arhiva Basilica.ro

Comentarii Facebook


Știri recente